Roliga saker
Hej…tänkte att vi kanske kunde ha ett inlägg med bilder på det roligaste vi har gjort med vår fyrbenta vän? Lärt något nytt trick, vunnit en tävling eller vad som helst. Men vill gärna ha en bildtråd som beskriver den sanna andan vi alla känner inom oss när vi är med våra hästar.
Så om du lägger upp en eller flera bilder och lägger till en beskrivning på hur det kändes, just den upplevelsen så blir det jättekul att se vad alla hittar på!
Den här bilden togs igår från när jag red ut på Nótt i skogen för första gången utan träns eller ens så mycket som ett rep till hands. Det var underbart för jag kände att vi verkligen var tvungna att lita på varandra och det kändes så fritt och äkta.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Här är en bild på min häst Oliver Lavec. Det är inte jag som är på bilden, jag stod i mitten och longerade samt fotograferade :) Tjejen på bilden är min vän Louise som tävlat i voltige tidigare. Det är första gången min pojke varit utsatt för sådana konster, men han klarade det galant ^^ Super duktig var han, stadig och snäll, och han tyckte det var jätte roligt!
När jag hade haft min häst i tre månader och jag kört honom i två månader (knappt kört häst alls innan dess..) var vi ut på vår första precisionskörningstävling.
Då insåg jag vilket toppenhäst jag köpt. Lugn och trygg både från marken och framför vagn på tävlingsplats, och han tyckte det var riktigt roligt att vara inne på tävlingsbanan.
Att kusken sedan inte kunde styra hästen rätt genom portarna vilket gjorde att vi rev många bollar gjorde inget alls, Dacke gjorde ju sitt bästa och var i mina ögon bäst. :)
Vilka fina bilder!
Jag önskar att någon tog en bild på mig och Hidalgo igår. Mitt leende var från öra till öra efte en lång, lugn och alldelses underbar galopp. Första galoppen med honom och han var så fin!
#6 vilken vacker häst!
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Tack!!
Som ni kan se på leendet på min bild så är det här bland det roligaste vi gjort på länge! Jag blev både stolt och förvånad! Halsring har vi ju tränat med sedan i somras men att min ganska svårtöltade häst skulle klara att tölta med så lite hjälp hade jag aldrig trott! Det var kompisen(fotografen) som peppade mig lite o sa att jag visst måste testa! O mycket förvånad blev jag när pålla taktfast cyklade runt i en ren tölt med ganska bra bärighet och form för att vara hon! Och ett nytt mål kom upp i skallen på mig- att klara ett tölttävlingsprogram med bara halsring…
Tölten i halsring går inte alltid så bra som det gjorde denna första gången, det är lite trist. Men vi tränar o tränar för att bygga upp styrkan i tölten o det kommer bara bidra till att det blir lättare även med bara halsring sedan.
"kvekki" Oj vad coolt det är att se en islänning tölta så bra utan tyglar spända som fiolsträngar. Tummen upp från mig. I'm impressed, less is moore.
" EwaAngantyr" Snygg kille, 3år eller så gissar jag? Ser trevlig ut. Grattis.
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"
Shit vad fint kvekki! Väldigt inspirerande! :D
Brollan, ja på bilden var han tre år. Nu snart fyra.
#13 Haha! Men tjejen då! Jag förstår henne! En metallgrotta på hjul! Hur läskigt kan det bli?! Men älskar hennes uttryck, och hennes väldigt bestämda uttryck. Såhär långt men inte längre!
hoppas resan hem gick bra!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#13 Otroligt smart häst, gör som matte vill så långt han kan men ändå inte… Verkar ändå vara rätt nöjd med situationen.
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"
14# Haha den var bara obehaglig i typ tre minuter :D sen gick hon in och började smaska nöjt på maten. Så första upplevelsen blev positiv och nu lastar hon sig själv :D Det är en dam med hår på bröstet! Hade hon varit människa så hade hon varit hårdrockare!
15# Glama gillar att kompromissa :) ska bli väldigt roligt att börja jobba med henne, eftersom hon är en sån tydlig personlighet.