Rambo® Micklem Bridle
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte om någon annan har gjort något inlägg om det här, men jag tycker det här tränset är helt otroligt! Så många olika sätt man kan använda det på! Funderar på om man ska införskaffa ett sådant! Det kostar ju dock en slant, men det är det väl värt. Man slipper ju ha en massa olika träns, som ett vanligt, ett hackamore, sidepull eller vad man nu använder till sin häst.
"Do you know why today is called 'present' "
"No, why?"
"Because every day is a gift."
Medarbetare på NH i fokus
En repgrimma är billigare.. Enda jag rider med, och enda bettlösa alternativet jag känner behövs.
En massa olika träns behöver iaf inte jag, har ett helt vanligt till körning, ingen nosgrimma. Finns inte så mycket att variera med så det behövs olika känner jag.
Eller ja, ett till huvudlag vore inte fel, ett brunt vanligt bara för att matcha nya bruna lokselen.. :)
Tyckte det där tränset verkade fantastiskt innan jag med, men nu känner jag mest att de är väldigt duktiga på att göra reklam som fångar folks intresse. Hur stor nytta man har av de olika funktionerna känns väl tveksamt..
Inte värt priset som det verkar är det dålig kvalitet på lädret, vilket känns rätt trist med tanke på priset.
Enda komplicerade träns jag vill ha är dyon the diffrence, bara för att nackstycket sitter så långt bak.
Jo, jag kommer nog också rida med repgrimma när tillfälle kommer. Men jag menar om man tex ska rida för instruktör men iallafall inte vill ha bett, så kan det vara ett alternativ.
Men om man vill ha det så kan man använda det här huvudlaget också, bara att sätta dit ett bett. Sen kan den ju användas som grimma och kapson också :P
Men jag vet inte, jag bara spekulerar och snubbla på den och jag tyckte det var lite häftigt att man kunde ha både bett och bettlöst med den.
Visste faktiskt inte att det skulle vara dålig kvalitet, jag har inte läst på så mycket om det än :P
Om inte annat så är den lite mer egonomisk än vanliga träns/huvudlag som jag har förstått det :)
Dyon har jag också sett! Den verkar spännande! Förövrigt så är jag otrolig svag för brun utrustning :)
"No, why?"
En helt vanlig repgrimma är minst lika bra..
http://www.stromsbergsgard.se/?artnr=ramu
Det här är det enda stället jag hittat som de säljer det på här i sverige. Eller iallafall hemsida. :P Sen vet jag inte hur det ser ut i butiker, men här i Umeå finns den då inte :P
"No, why?"
Finns på washup.se också om jag inte minns fel.
verkar vara ett väldigt bra träns.. ska kolla närmare på det :D tack för tipset! (:
Inga problem :)
"No, why?"
Jag har det. Köpte det för något år sedan endast för att jag ville ha ett bettlöst alternativ i läder. Gillar också brunt läder. Det var innan Hööks kom ut med sin variant.
Lädret är, som någon nämnde här, tjockt och klumpigt. Mina halvblod som inte har de allra största huvudena passar det inte särskilt bra på, trots största storleken. Tycker heller inte att det är så ergonomiskt utformat som man menar.
Jag gillar det alltså inte så intresserad kan få köpa det av mig. I princip oanvänt. ;)