Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: utrustning
Läst 1549 ggr
Brunokanin
0

Tips på bra barfota boots!

Letar efter slitstarka barfota boots som går att brodda till vintern och som sitter kvar oavsett gångart.

EwaAngantyr
0

Jag har easy boot epic och renegade.  Nöjd med båda!

viktoria91
0

Jag har haft cavallo simpl. Boots i ca 3 år. Sitter kvar trots rejäla race och bockserier.;-) Går att brodda.

eamy
0

ja har både cavallo sport och Equine Fusion. Equine Fusion är en grymt behaglig sko, mjuk och sitter fast i alla lägen, tung snö som leriga åkrar! Nackdelen med dessa är att man måste spänna åt en del runt själva benet på hoven (precis ovanför hoven) för att skon ska sitta bra = blir "skavsår" i både karleden och fram delen på benet.. men med en svamp emellan så har det fungerat bra ! Dom är dock lite tunna i sulan så dom slits rätt lätt.. (jag har en häst som sliter något enormt ! )

Cavallo sport är också en bra sko, dock lite hårdare och stelare.. Dom sitter också i alla väder om du har rätt storlek!
Nackdelen: Blir lite skavsår i karleden så den sitter väldigt löst runt benet och skaver när hoven rör sig. Hård och slit stark sula ! :)

kallander
0

Jag har testat det mesta känns det som och även om de flesta har vart bra så har de som jag tyckt passat hans hovar bäst bara flugit av. Just nu har jag equine fusion (som man inte alls måste spänna åt hårt) men de är så stor skillnad mellan storlekarna att de inte funkar heller nu då han har fått lite mindre hovar. Du får testa dig fram och se vilka som passar dig och din häst bäst. Det är dyrare men i längden är det bättre att köpa nytt så du kan lämna tillbaka om de inte passar, eller om du har folk omkring dig som du kan låna boots av.

abergkat
0

Renegades Boots - finns att köpa av Dalpraktiken.se

Hittar ni några bättre än dem så meddela mig! ;)

viktoria91
1

#5 Har hört av många att dem lätt flyger av och måste spänna väldigt hårt. Hur upplever du dem?

abergkat
0

Jag har hört detsamma men aldrig varit med om det själv. Har använt dem på flera olika hästar i hoppning, dressyr och ute i skogen. De har aldrig åkt av för mig.

Tyvärr finns de dock inte i storlek som passar mitt största halvblod. =(