Det här med Left Brainers?
Jag har hört mycket om det här med att hästar är Left Brainers eller Right Brainers, samt extrovert och introvert. Kan någon förklara det lite för mig? Är nämligen intresserad av att veta vad det innebär med de olika typerna och vill gärna veta vad min pålle är fören! :)
Jag ska ta och förklara hur min ponny är:
Hon är nyfiken och mycket social, vill gärna sitta i knä om hon fick! Inbjuder till nya utmaningar, är hemskt lättlärd och helt orädd! Hon går gärna lös och följer en i alla situationer. Bestämd, visar vad hon tycker (säger ifrån med hela kroppen om något är fel) och försöker alltid vara till lags!
Ger det något? Förlåt om jag är frågvis! 😊
Skulle också uppskatta om vi kunde få lite tips på övningar som passar oss! 🙂
Till en början med kan man ju då titta på Artikeln i ämnet som skrivits här för några år sedan. :)
Hon låter som en klockren LBE på det lilla du beskrivit, men eftersom du bara beskrivit hennes positiva egenskaper och inte de negativa så kan man inte vara säker ändå. Men Left Brain är hon ju i grund och botten.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 Och jag som tyckte att jag beskrev hennes dåliga egenskaper relativt tydligt.😊 Jag ska förklara lite bättre: Hon är som sagt väldigt bestämd och det är väl just det som är "problemet". Blir hon förvirrad så blir hon upprörd skulle vi kunna säga! Hon söker andra saker att göra och i värsta fall "tillrättavisa" mig… 😕
Vad roligt med en artikel om detta! Jag ska genast läsa och dra en slutsats utifrån det! Tack så mycket! 🤗
Hahahahah! 😂 Jag läste artikeln och LBE är verkligen likt min lilla dam! Alla saker som det står: "vänlig, livfull, egen vilja, plockar mycket med munnen, kan bita/sparka, hittar gärna på hyss, ouppfostrad, kariskmatisk, smart och lekfull." Det är precis hon!
Tack igen för hjälpen! Nu är jag lite klokare. 👍