Vill bara berätta! :)
Vill bara berätta om min och smulizzens medryttarhäst! Hon heter Molly, är 16 år och har stått på ridskola i 8 år. Hon har nu inte blivit arbetad på mer än ett halvår. Vi har börjat med lite NH och det går jättebra! Vi har gjort den första leken med spöt, plastpåse, hink med sten i, plastpåse fastknuten på spö med luft i som låter pooff när man viftar med den, paraply och snöre. Det enda hon reagerade på var om man kastade snöret som ett lasso mot henne, plastpåse fastknuten på spöt och paraplyet. Vi har även börjat longera henne och hon älskar det! Hon har så mycket energi så hon brallar och hoppar av glädje! Hon är dock inte så fin, men extremt söt! Hon har stort huvud tjock mage, korta ben, svanhals och mycket pannlugg! Hon är världens sötaste!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Det är Copyright - Sahra S Augustsson på bilderna
Roligt med en medryttarhäst, söt dessutom. :)
Rätt tjock som sagt, men lär bli bättre när ni kommer igång och arbetar med henne. :)
#4 Tack! Ja, hon är tjock och omusklad! Vi blev så nöjda över oss själva när vi denna veckan märkte att hennes ryggmuskler hade blivit märkbart större! Hon har nämligen haft som en skål längs ålen på ryggen, men den börjar fyllas upp av muskler! :)
Väldigt söt och väldigt tjock! Mindre foder och mer motion rekommenderas!!
#7 Hon får ordentligt med motion de dagar vi är där och foderstaten kan vi inte hantera eftersom att vi bara är medryttare, men hon får inte så mycket… Vi klättrar henne, promenerar, longerar och går över cavaletter. Finns det andra motionssätt om man ej har annan ingängnad än hage (ingen ridbana/ridhus) och om man inte rider. Vi har inte heller sulky eller liknande så vi kan inte köra och vi har ingen gjord för tömkörning… Vi har inte mycket… Här är en hoppbild:
Hon ser väldigt glad ut!!! Jag tror nog att med er träning kommer hon sakte men säkert gå ner i vikt oxå!!
#9 :)