Heter det "Friendly game" ...
… även när man gör det från ryggen? Alltså när man uppsuttet ber hästen gå nära eller över läskiga saker, eller prasslar och väsnas, eller flaxar med saker eller pillar på hästen på ovanliga ställen med spöet eller så? Eller har det ett eget namn då?
Ja, iallafall som du säger flaxar/prasslar/rör hästen, däremot när du ber hästen gå över läskiga saker är det squeeze game.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Ok … så om jag drar en presenning över hästen är det Friendly game, och om jag drar hästen över en preseninng är det Squeezing game? Antingen jag leder den vid hand eller rider den över presenningen?
Presenningen är ett friendly och ett squeezegame nästan hur man än lägger upp det.
Att packetera hästen i en presenning är friendly, likaså att gnugga hästen med presenningen och dylikt.
Att ha presenningen på marken är ett friendly för att få hästen att våga gå fram till den, sen är det en friendly squeeze att våga gå över den.
Att gå under en presenning är friendly om den rör vid hästen, men det är också ovanför hästen och "pressar" neråt så att hästen blir squeezad ovanifrån.
Att släpa en presenning efter sig och hästen är ett friendly game. Precis som att släpa en hink efter sig i ett snöre osv.
När man börjar komma lite längre med sina lekar så börjar man ju kombinera dem med varandra och inte leka dem isolerat. Och oftast är det lekar med presenningar som är den vanligaste saken att börja med.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.