Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 6164 ggr
Ultra
1

Hööks repgrimma och ledrep

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!! Jag har sett att hööks säljer repgrimmor både vanliga och med tyglar. Men min fråga lyder. Är denna grimman bra och vilken storlek kan ett russ ha. Vilket ledrep är bra att använda som första rep 3,5 eller 4,5m. Skickar en blid på den repgrimman jag är intresserad av:) Tack på förhand:) Denna repgrimman finns i storleken M och L

LinaN
0

Den modellen du länkar till med öglor för tyglar är ok. Finns de som säger att tyglarna till detta är jättebra och trevliga att rida med.

När det kommer till ledrep så är 3,5 väldigt kort. Likaså är 4,5 lite i kortaste laget men fortfarande bättre. Fast sen föredrar jag ju mitt 7½m rep. ^^ Men jag hade valt det som är 4,5m men inga av hööks ledrep är nån höjdare för NH-arbete, men sen är det väl en smaksak också. jag vill ha helt släta rep eftersom de glider bättre i handen.

Vilken storlek har din ponny på vanliga grimmor? Ponny eller Cob?

M motsvarar Cob. L motsvarar Full.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

mackvack
0

Hööks har ju fått in nya ledrep som kostar lite mer, men som är släta och bra kvalité, vet dock inte längden på de :) Den här repgrimman tycker jag som #1 säger är helt okej, den är lite styvare en Hööks andra repgrimmor vilket är bra. Tyglarna är också helt ok, men lite för korta för min smak .. Allt är ju helt enkelt en smaksak :)

Ultra
0

*1 Hon har ponny i vanliga grimmor så då får det bli M. Tack för svaren:)

annspann1
0

Syrran har en sådan repgrimma. Den är generellt sett rätt bra och lagom styv, men se till att använda den som vanlig repgrimma innan du använder ringarna i sidoknutarna. Alla knutarna måste "sätta sig" innan du börjar rida med sidoringarna, framför allt den stora knuten under hakan (fiadorknuten). Syrran hjorde inte det och råkade ut för att knuten under hakan löstes upp när hon galopperade i skogen, farligt.

Tregly
0

En sån grimma har jag här hemma. Provade rida i den och det var ingen höjdare. Upplevde att grimman halkade runt så fort man tog ett litet tygeltag. Grimman var också väldigt stel. Mitt varmblod har ofta stl cob så köpte en M. Var dock lite liten.. Nu hänger den här hemma till ingen användning tyvärr. Har ett ledrep från Börjes, ett vitt. Vet inte hur långt det är men längre än ett vanligt grimskaft iaf. Är lite tyngd i det också så fungerar jättebra tillsammans med min repgrimma som också är från börjes. :) Rekommenderar det ist för hööks. :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!