Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 928 ggr
annspann1
1

Extreme friendly game

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej igen!

Jag har varit frånvarande härifrån länge, men nu är jag tillbaka! 

Min fina häst har bott hos mig ett år nu. Han har varit väldigt känslig, skygg och lättskrämd, men vi tränar och tränar. Tog en liten film idag när vi värmde upp inför ridningen. Paraplyet hade han inte sett sen i höstas och det är första gången jag klättrar på saker bakom honom…

EwaAngantyr
0

Snyggt Ann!!!   Han ser helt trygg ut med allt du gör!!!
Ska bli kul att se er i verkligheten snart!

Och välkommen tillbaka till oss på fokus!!

FeliciaS
0

Vad härligt att han är lugn och tolererar det! Ser jättefint ut :) Är han RBE?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

annspann1
0

Tack!

Nja, i början var han tydlig RBI och stängde av helt alltsom oftast. Darrade, blinkade inte, andades inte, rörde inte öronen. När han känner sig trygg är han snarast LBE, himla nyfiken. Nu när han är rädd växlar han mellan RBI och RBE. Därför blev jag extra glad när jag såg på den här filmen att han ser så vaken men lugn ut.

Brollan1
0

Har du limmat fast hovarna i backen? ;-)
Det som du nu kommer att få konfronteras med är att hästen litar så blint på att du alldrig skulle skada han, så nu flyttar han sig inte för skottkärran eller krattan, alldrig slarva med saker så du av misstag klappar till han.
Snyggt jobbat.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

annspann1
0

#4: Hehe, du kom på mig!

Min förra häst smög sig fram och gick sideways över skottkärran när vi mockade. Och min mans ponny backade in i den som i ett par skaklar (Körhäst!)😎

Idag ska vi träna på att backa in i trånga utrymmen, det är han fortfarande inte bekväm med.