Projekt - shettis
Jag har en vän som inte har några som helst baskunskaper i NH men han har en shettis som han inte förstår sig på. Shettisen är nu sju år. han har gått som hingst i flock de första sex åren och är nu intagen på stall för att "hanteras". Han är kastrerad.
Han har fin stam och är väldigt söt fux med ljus man och svans. Jag har inte jobbat med honom men skulle tro att han är LBE. Han är rädd för människor och drar sig undan om han kan. Han är snäll men har sparkat ägaren av ren rädsla någon gång. (okunskap från ägaren)
Om någon med kunskap skulle vilja ge honom en chans så har jag lovat att "förmedla" kontakt. Han är inte och kommer inte att bli någon barnhäst utan det är en vuxen med mycket nh-kunskap som skulle få möjlighet till honom. Tyvärr har ägaren talat om att skicka honom till de evigt gröna ängarna annars då han känner själv att han inte har kunskap att utbilda honom och inte heller vill sälja till någon som inte förstår vad man köper.
Med rätt hantering skulle han bli en toppenponny!
Han är ca 102 cm hög.
att man inte har plats med en liten en. Har gått o sagt hela helgen när jag gosat med en shettissom heter Ross att "nångång ska jag ha en shettis igen" jag kan höra mig för, men tror det kan vara döfött precis runt där jag bor.
lägg ut honom på svenska savvy-vänner också på FB!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Det ska jag! Tack!