Framgång!
Har sen i mitten av december haft den här fina grabben ("problemhäst") på foder! Stått i hagen flera år efter att "bägaren runnit över" och han kastat av alla som försökt rida. Nu behövde jag lämpligt sällskap då jag flyttade min häst, så jag fick gärna låna Teitur som jag jobbat lite med tidigare!
Stor skillnad när man är van vid en extrem LBE, och får hem en RBI ;) I början stod han och spände sig och hela han skakade när man försökte komma fram till honom. Nu har han varit här i ca 6 veckor, leker för fullt och klarar av grunderna (level 1) riktigt bra och han har blivit så otroligt mer positiv till människor, kommer fram och trycker ner huvudet i repgrimman och vill leka.
Friendly game har såklart varit största fokus, och från att knappt få röra honom med händerna, till att acceptera med friendly game med händer, rep, stick och string, och konor och annat skoj också för den delen :)
Någon problemhäst anser jag inte finns, däremot hästar som är felförstådda, precis som den här herrn är!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Du ska bara veta hur bra det känns att höra att det gått så bra för dig! Det får mig att få lite mer hopp om att även jag ska lyckas. Har precis börjat rida en häst som absolut inte vill ha någonting med människor att göra och jag har bestämt mig för att hjälpa honom så gott jag kan. Har inte börjat än utan enbart utrett vad för saker som funkar och inte så inom en inte allt för lång framtid hoppas jag på att möta en häst som faktiskt kan tycka om att bli klappad. Grattis till framgången!!
Vad skönt att du inte bara ser förbi problemen utan faktiskt vill jobba på dom! :) Lycka till!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Vad roligt att det har gått så bra, fortsätt jobba på!
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)