bakhovs problem forts.
Ja jag skrev ju om att mitt sto hade problem med bakhovarna. Att lyfta dom och hålla dom uppe. Numera är det hyfsat bra. Jag och hovis kan lyfta upp hennes bakhovar MEN får inte lägga dom på låret, ännu.
Men vi har kommit långt kan jag tycka.
har annars jobbat med att olika skrämande saker. Och det går också jätte bra. Hon har stått snällt vid min sida oavsett vad det är. Skenade häst, långtradare, prasslande presening. MEN en flaska med vätska i är hon skit rädd för. Så det jobbar vi lite på ännu. Fick en duktigt reaktion ifrån henne. har aldrig sett henne så rädd och skeptisk emot något som en flaska med vätska i. Hon mummel gnäggade och sprang runt mig och var allmänt rädd. Men som sagt jag jobbar på det.
Det problem jag verkligen behöver lite hjälp med är att hon börjar gå ifrån mig i hagen. Förut har hon alltid kommit till mig. Har aldrig gått fort fram till henne. Väntar alltid till att hon ska ta dom sista stegen till mig. Ibland så har jag fått vänta en stund men hon kommer alltid. Nu räcker det med att jag kommer till hag grinden så trampar hon iväg.
jag går alltid ut till henne varje dag, flera gånger bara för att hälsa på känna lite på henne. det är inte ofta jag tar in henne för pyssla med henne i stallet i gemförelse emot jag går ut till hagen och pysslar med henne där.
vad kan det beror på tror ni? Är det något sorts prövning om ledarskap mellan oss måtro, att det är bara fortsätta så försvinner det?
Några tips hur jag kan göra?
Hon kan tycka att du ställt för mycket krav, du har tränat på jobbiga saker och hon väntar sig att det är jobbigt när du kommer oavsett vad du gör.
dags o börja leka catching game, och hitta på roliga saker också och inte bara sånt som är utmanande och svårt för henne.
youtub-ea på catching game, parelli catching game så får du en del bra träffar.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Låt hästen vara och ha tråkigt några dagar så den får lite perspektiv på tillvaron. Helt klart så upplever hästen det som att det är trevligare i hagen än utanför den, så fundera på varför och åtgärda det.
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

och jag som tycker att vi inte har gjort så mycket men det har jag nog. varje gång så har det ju blivit något litet hela tiden. Även nu när hästarna fick komma in extra tidigt pga snöstorm så jobbade jag henne i boxen.
#2 ja det är ju det jag är rädd för. Att jag bettyder bara tråkig jobb och inte em rolig ledare.
Jag avvaktar i några dagar så får vi se vad hon säger. Rida har jag ingen lust med då jag inte alls tycker om att rida i snö. Vill mest bara sitta inne när det är snö ute.
Min skit häst gick det inte röra något ben på utan att han bugade eller satte sig eller även la sig. Vi tränade ett tag och nu är han felfri :-)