sådär löjligt lycklig!
Idag hade jag en sån träningssession med hästen då man blir så löjligt lycklig över framstegen som gjordes.
Lekte circling och fick först ett jättefint varv i trav med mycket slack i linan, och sen när vi körde i andra varvet så fattade han galopp, och så bad jag om ett riktningsbyte och fick ett flygande byte! WOW!!!
Lite senare på passet så släppte jag honom lös i ridhuset, blev några stoooora figur 8 med hela ridhusets långsida som ändar, blev bra läge att träna på att använda sitt draw. Och efter en stund så släppte jag alla krav och vad händer? han kommer till mig i trav och "lägger sig" på en cirkel runt i hela två varv! Circling game i liberty!!!! Hallå eller?!
vilket också gav mig den här överkliga känslan av att "det här händer inte! han vill verkligen vara med mig!"
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Roligt när det börjar släppa för er. :)
#1 ja, verkligen! Men man blir litet overpowered också, som man slitit! och nu börjar det äntligen ge resultat som är såååå fina att man blir tårögd emellanåt :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Härligt att höra! :D
#2: Kände lite av den känslan när jag red idag faktiskt, att jag äntligen fått de resultat jag velat åt. Herrn har äntligen börjat arbeta i en hälsosam form med repgrimman, vilket egentligen bara betyder att jag inte är helt fel ute i mitt nya ridtänk.