Level 2 graduate
Tänkte berätta att jag dan innan jul fick beskedet från Parelli att jag är nu officiellt LVL 2 Graduate! :D Vi fick bedömningen 2++ på vår freestyle audition! Visst gick det bra men inte trodde ajg att det var så bra att det vart värt en 2++! :D
Bårt bästa betyg på hela alltet var att vi fick lvl 3++ på friendly game! Hallå eller? :D Level 3 på friendly. Visst friendly är ju inga problem så sett, men det vart ändå tufft o få så mycket. Så nu sitter man och funderar VAD kan vi göra nästa gång som är bättre än det vi gjorde denna gången på friendly? Att hoppa hopprep uppsuttet kanske? jag vet inte ^^
Men jag är skitnöjd med både mig själv och min lilla häst! Alla kommentarer vi fick kändes befogade och man ficken sjujäkla sporre att vilja fortsätta :D
"Well done Angelina! Really Enjoyable Audition, and great Fig 8 pattern! Moving into Lvl 3, start to think in terms of refinement. You've already got a great start on this. Look for more quality on the size and shape on your patterns, and be deliberate about your phases eyes, bb, leg then rein/stick."
Så i slutet av mars blir det nog att man skickar in sin nästa audition. om det blir online eller freestyle den gången får vi se. Beror på hurlångt vi kommer med vissa saker och attityden. Libertyn får nog vänta till sommaren innan vi vågar oss på den.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Åh vad roligt för er, grattis! Kan man se din audition på nätet möjligtvis? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här är den :D
#2 Vad roligt att få se, ni är jätteduktiga :) Det ser så harmoniskt ut och jag blev helt klart inspirerad av era friendly games. Vad söt Harry var när han satte hoven på den omkullvälta pallen!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 sätta fötterna på saker tycker han är jätteskoj. Sen vi började med NH så har han blivit väldigt fixerad vid just den övningen ofta känns det som "hallå matte, kolla vad jag kan! Jag vet att man gör såhär!" ;)
Friendly games är vi bra på, han brukar inte bry sig nämnvärt om sådant ^^ Men ska bli intressant o se vad vi kan göra inför nästa level när det kommer till friendly. hur utflippat/extremt kan vi göra egentligen?
Kul att det inspirerade! :D
Hoppas på att inom en tremånadersperiod kunna skicka in nästa audition, och det lutar åt att det blir freestyle också.
Sen sedan vi filmade detta i höstas så har vi gjort vissa framsteg och förändringar. Tex har vi shimmat (paddat) sadeln så den inte ligger lika mkt på manken på honom, samt att själva uppsittningarna har blivit såååå grymt mycket bättre. Så många av våra sadel och upp/avsittnings-issues har förbättrats avsevärt!