Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 581 ggr
LinaN
1

Dagens träning :)

Dagens träning vart superb!

Fick mycket nytt både från marken på lång lina och uppsuttet! Kan sammanfatta träningen som EPISK!

Jag fick grunderna till flygande galoppombyte från marken, sen fick jag en övning uppsuttet för att hjälpa honom att ta rätt galopp och inte korsbalopp, en övning som kallas för "bowtie" = flugan (tänk fluga man har i stället för slips) som gör att hästen nästintill omöjligt kan ta fel galopp.

Sen fick jag medhåll av min tränare att en del av korsgaloppsproblemet troligtvis påverkas av att jag har en spänning i bäckenet/korsryggen som gör att JAG inte kan göra rätt i min kropp. Så efter jul och mellandagar så ska jag boka in tider för akupunktur igen då det gav bra resultat tidigare i höstas. Tyvärr fick jag avbryta behandlingen pga för dåligt med pengar. Men nu är jag uppe i frikort så då kan jag börja igen o gå så ofta jag vill, kan eller behöver :D

Så ska det bli ordning på min kropp också! Sen jäklar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Birke
0

Vad kul! berätta lite mer om den där "bowtie"-övningen!

Zaphix
0

Härligt att det gick så bra, alltid roligt när man känner att det flyter på. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
0

#1 det kommer komma framöver, när jag själv kan den bättre och förstår den mer. Testat och gjort fel. Så kommer det komma en artikel om det hela ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Birke
0

#3 Vad bra^^!