Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 1133 ggr
Armi
2

Film

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte visa en film för er som jag snabbt gjorde en dag.

Vi har haft problem med åttan, Armi har tyckt att jess vad roligt touch it, hennes favorit lek. Jag har försökt börja visa mycket tydligt att hon skall gå runt tunnan och tycks börja förstå. Hon hade stått här i nästan en vecka så därför är hon lite "busig";)

Vi klarade vår level 3 freestyle för ca. 1 månad sen. Börjar fundera skulle vi kunna klara liberty delen också? Vad tycker ni? jag vet att man inte ser mycket från filmen men relationen? :)

LinaN
0

Tänkte precis skriva, använd konor så hästen får visuellt stöd ^^ Och så kom det direkt när jag tänkt klart tanken!

Tycker det ser väldigt trevligt ut! Glad och positiv ponny (?) i mina ögon så är ni på god väg till libertyn o lite svartis blir man ^^

Det enda som jag kan komma på är att du kanske ska försöka göra mindre och hästen mer i fig 8. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Armi
0

#1 Ja on här en LBE så hon har energi, dessutom hade hon här stått i 5 dagar.

Vi håller på att förbättra fig 8 för som sagt så har vi haft problem med den liberty och har nu just börjat få den att fungera. Så jobbar på att Jag skall göra mindre på fig 8 :)

tack för ditt svar!

Zaphix
0

Ser ut som ni har en bra relation med varandra och har roligt tillsammans, det gillar jag. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rebecca Frisk
0

Tror ni skulle klara libertyn!Glad