Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketter: hästhälsahästhållning
Läst 817 ggr
lovehorses
0

uppstats om hästen

Hej! Jag håller på med en uppstats i skolan och undrar om någon kan hjäpa mig lite?

Frågan är: Hur är Hästhållningen idag? Vad kan det ha för problem för hästens hälsa? Vad kan man isf göra åt de?

Tack för svar! :)

Gronstedt
1

Det finns mycket information om detta i litteratur och på Internet. Hästar står inne för mycket, rör sig för litet på alltför enahanda underlag och äter för mycket snabba kolhydrater. Men det betyder inte att alla hästar hade det bättre förr! Det fanns gott om problem även då, även om det såg delvis annorlunda ut.

Två böcker med en del infallsvinklar är Hästens naturliga beteende och välbefinnande av Henrik B. Simonsen och The Holistic Management of Horses av Keith Allison. Men sök på nätet på de frågor du har, i stället för att fråga här, så hittar du både undersökningar och litteraturtips.

LinaN
0

#1 bra sammanfattat! finns inget o tillägga egentligen :D

om du frågar här så får du bara en hög med personliga åsikter och tyckande, om du går till böcker och söker efter avhandlingar och undersökningar så har du mycket mer att gå på än en massa tjuriga kärringars egna funderingar ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zaphix
0

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg