Hjälp
Behöver hjälp med min envisa ponny..
Han är en typisk LBI häst (Left brain introvert: En LBI häst kan ofta uppfattas som trög i både sinne och kropp. Det uppfattas som tjuriga och okänsliga. Men egentligen är det väldigt smarta hästar som vet precis vad de håller på med. Dessa hästar behöver motiveras för att tycka att något är roligt. De är också väldigt självständiga och trygga i sig själva precis som LBE. Typiska karakteristiska drag är smart/beräknande, okänslig, ointresserade, argumenterande/olydiga, kan attackera/ bocka, omotiverade/ tråkiga, matfixerade, blir lätt uttråkade, envisa och lata.)
Nu när det måste sättas på täcken så blir han riktigt tjurig.
Han vevar med frambenen mot mig, har knappt någon respekt.
Försökt busa lite i paddocken och sen få han följa med mig och stanna när jag stannar osv men efter ett tag går han bara till grindöppningen och väntar på att jag ska öppna..
Vad ska jag göra? Han har varit super hela sommaren och nu så är han helt annan, stryker bara öronen bakåt och blir pisst såfort man ber honom om något..
Vad ska jag göra för att få mer respekt och bli mer intressant?
varför ska han ha täcke på sig?
han kanske tycker det är för varmt, att täcket sitter dåligt osv som gör att han är kinkig när det ska tas på.
7 games är nyckeln till ditt problem i liberty, lek mycket online och gå sen över till liberty igen. laga det som är trasigt online så kommer det funka bättre i liberty sen.-
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.