Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettannonstorget
Läst 4268 ggr
Elshira
0

NH-tränare?

Jag funderar på att ta detta med NH-tråning lite mer på allvar än att bara sitta och traggla i böcker (som iofs är nyttigt men).

Så jag tänkte helt enkelt försöka få tag på någon som man kan träna för någon gång i veckan eller så, och på så sätt få ett lite enklare och mer sammanhängande perspektiv på allt.

Jag bor i Alunda vilket ligger ca 4 mil nordost om Uppsala, så vet ni någon som håller på med det innom de närmsta milen får ni gärna tipsa om det.

Finns det någon lite mer samlad hemsida där man kanske kan hitta tränare runt om i sverige?

Är i.af tacksam för alla tips!

Hakuna matata!

kaka1234567
0

ja de är gätte svårt att hitta någon att träna för. Så man blir tvunden att trakla böcker jag söker ju en i st till senare evenemang

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

berholten
0

http://www.lysekilsnhcenter.se/

hon är otroligt duktig, kolla när hon har clinics eller liknande! 
Dom ger otroligt mycket om det är lång att åka till Lysekil ;)

anyberg
2

Googlade fram den här: http://svartarbo.se/

Elshira
0

#3 Har haft kontakt med svartbo och det har gått bra. Hon hade det tankesättet jag hoppades på och inte extrem åt något håll.

Blev en lektion vilket har hjälpt otroligt mycket, och när jag känner mig säker på det vi gick igenom då så ska jag ta en till lektion (osv).

Hakuna matata!

Zaphix
0

#5: Kul att du hittat en tränare som känns bra. Är ju ändå det som är det viktigaste, att man har samma (liknande i alla fall) tankesätt och att man förstår varandra.

Jag är för varje träning mer och mer tacksam för att jag hade turen att ha hittat min tränare,

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

anyberg
0

Skulle ju kunna göra en artikel med tränare på denna iFokus sida?

Sajtvärden? :)

thicha
0

bor också i Alunda och är jätte intresserad av NH, letar också tränare men det blir väl till att ringa runt och fråga om man ska få tag på någon..

Elshira
0

#8 Jag kom i efterhand på att jag har en, om inte "NH-tränare" så åtminston westernryttare 1 km längre bort på samma väg där jag bor… Har bara vetat hennes namn (Lisa Buldoc), men hittade hennes hemsida. Hon verkar vara vettig, men hon hade inte tid i sommras pga tävlingar när jag ringde henne, och sen har det inte blivit av av andra anledningar.

Men gå in på http://www.mightybearstable.se/index.html så kan du kontakta henne!

Vart i Alunda hittar man dig förresten? Skrattande Själv bor jag stax innan "skyndeln" (Lisa Buldoc bor i Skyndeln). Sväng in vid alunda kyrka, åk rakt fram knappt 2 km och det första häststället på höger sida (med små ponnyer) - där bor vi! Öhrnbergs travbana (den vid granngården) slutar vid våra åkrar Flört

Hakuna matata!

Denna kommentar har tagits bort.
Dalpraktiken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Vi (Dalpraktiken) kommer att flytta till Stridsby Gård med en stor flock och bedriva verksamhet där i 6 månader. Inte så nära jätte nära ca 10 mil.

www.dalpraktiken.se

www.stridsbygård.se

Säker Hästhantering
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säker Hästhantering

Lisbeth Johnson Börjesson - Alingsås, Västra Götaland

Läs mer om mig på min hemsida: www.ljb-naturalhorsemanship.se