Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettträningstips
Läst 2793 ggr
Mantissa
0

Börja med Parelli?

Jag har länge varit inne på att prova på parellis seven games. Jag har valt åsnor över hästar, så vanlig nh funkar inte alltid så bra. Men parelli började ju utveckla sin teknik på mulor så jag tycker det borde ju fungera.
Nu när vintern närmar sig med sämre ridmöjligheter ska jag äntligen få ändan ur är det tänkt, men jag vill ha hjälp att hitta en bra sida med god pedagogik som tar upp den här tekniken. Någon som rekomenderar?

JoannaNi
0

Bli medlem på parelliconnect.com. dä rkan du kolla på deras nya level 1, där förklarar och visar pat.

Men jag förerar deras "gammla" level 1 och 1 som nu bara går att få tag på på ebay. De är tjocka och innehåler upp mot 8 skivor var, mycket mycket mer utförlig.

Men med parelliconnect.com och den "gamla" sidan parellisavvyclub.com finns det massor med material!

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se

EwaAngantyr
0

Jag har gjort en enkel förlklaring på lekarna på svenska. Om du mejlar mig så kan jag skicka den åt dig.  Det finns även en massa dvd:er som du kan se. Tex Parellis. Leta på ebay eller tradera. Glad

Mantissa
0

#2 Låter bra! Skickat ett meddelande:)

Mantissa
0

#2 Fick aldrig något meddelande från dig och kom av mig sedan. Men nu har jag en individ hemma som verkligen behöver tillitsträning och en nästan färdigbyggd träningsbana:) Nytt försök? Andra tips på hemsidor, böcker och annat med parelli som inte kostar pengar?

Brollan1
0

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Mantissa
0

#5 Provade söka, men hamnade bara på olika mer eller mindre officiella sidor och kurser som alla kostade pengar. Tack för länkarna! Ska genast sätta mig in i dem:)