barfota boots
Nu har jag precis dragit av skorna på hästen och letar istället efter ett par bra boots att ha när jag rider. Jag vill ha boots som är lätta att sätta på och som sitter kvar även om man går i djuplera men eftersom han kommer ändra både vinklar och antagligen storlek så känner jag inte att jag vill lägga ner flera tusen på nya boots om det inte är så att de går att anpassa efter honom ett tag framöver. kan tillägga att han har lite ovala hovar.. Just nu när jag kollat runt på nätet så tycker jag att regnade verkar mest intressanta, om de sitter kvar vill säga. Vilka använder ni och vad har ni för erfarenheter av de olika som finns?
Jag hade Cavallo simple boots på min här nan gick barfota, funkade kanon! Satt alltid kvar, även i full fart genom lera/snö/vatten. Lätta att ta av/på.
Kommer att dra av skorna på honom igen om ett tag, och kommer då fortsätta med dessa bootsen.
Simple bootsen är ganska runda i formen, Cavallo sport är ovalare.

Har rosa Cavolla simple hoof boots till min ponny som går barfota under vintrarna, skodd fram nu. Funkar kanon och är smidiga att få på och av, sitter där dem ska.
har haft easyboots classic/original på mitt fullblod en gång i tiden, han klev ur dem lika lätt som han klev ur sina järnskor. På honom hade man nog behövt gaiters eller ett par easyboot epic. Litte fippligt innan man fick in rätta knycken när man tog på och av dem.
Skulle inte tveka att testa ett par epic om jag hade behövt, men nu har jag sån tur att min lille totto han håller sig bra på alla underlag helt barfota :)
till o med trav på sprängsten är inga problem!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har en shettis som skulle behöva boots på framhovarna vid vissa tillfällen men det är svårt att hitta små storlekar. Någon som vet vilka som har storlek mindre ponny/shettis ??

Jag använder easyboot epic till mitt lilla russ med små hovar, tycker de funkar toppen :) Har minsta storleken till henne som är 000 :P tror jag det var, men minsta iallefall. Kanske kan passa shettis med, mät och kolla :)
Carpe diem!
Jag har stl 00 till min shettis/welsh…Mät hovarna för rätt storlek ;-)
Cavallo Simple boots använder jag.Enkel att ta på och av utan svåra spännen (har ledsjukdom som gör att spännen på Easybootsen var svåra)..Min häst trivs bättre med Cavallon dessutom.
Easy boots.

Renegades är riktigt bra. Jag har aldrig tappat några. Cavallo funkar också, men har man lite mer känslig häst så vill de inte gå. Den bakre kanten är rätt styv och stel i början. Easy boots har jag aldrig fått att funka, man tappar de lätt.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se