Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: off-topic
Läst 1902 ggr
Drömmis
0

Tagelarmband.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar ifall det skulle finnas intresse för tagelarmband här?

Jag tänkte börja ta emot beställningar på det. Göra lite olika modeller och sådär. För det är en härlig känsla att alltid ha en bit av sin älskling runt armen :).

Qalaspuff
0

Skulle ju vara lite häftigt, vi har sparat tagel från två av russen som tyvärr fick avlivas med två års mellanrum eller något sådant. Då är ju bara frågan vad det skulle kosta och hur mycket tagel som behövs? Glad

LinaN
0

ja om man ska köpa ett tagelarmband som hästägare så skulle man ju vilja att det är tagel från ens egen häst.

så frågan är ju då vad det kostar också? Både när du som företagare tillhandahåller tagel till smycken och när man som hästägare tillhandahåller tagel (för då är det ju bara arbete och frakt som du som tillverkare lägger ner.)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Drömmis
2

1# Ja, det är ganska härligt att alltid ha en bit av älsklingen runt armen :). Tänkte väl att 50kr kunde vara lagom, sålänge man inte vill ha något specielt tillbehör som är dyrare då.

Men jag tänkte göra lite olika modelleri olika prisklasser, med olika spännen, berlocker etc. såfort jag fått hem smyckesdelarna jag beställt.

2#Ja självklart vill man det.

Det lär iaf bli under 100 kr, och som sagt beror det ju på olika spännen, berlocker etc.

Jag förstår hur du tänker, och man kan absolut lika gärna göra tagelarmand själv, det är ganska enkelt. Men hela min ide med att börja ta emot betällningar började då jag blev tillfrågad om att ta emot order från vänner, och då tänkte jag att jag ju kunde försöka, eftersom jag älskar att vara kreativ, men helst inte vill klippa av hela min pålles svans ;). Sen så betalar jag ju även för smyckesdelar, limm, sax och allt som behövs för att kunna tillverka ett tagelarmand, så det är absolut ingen stor summa jag tjänar, och det jag tjänar lägger jag på nya pennor, fler smyckesdelar etc.

Men absolut bra att du tog upp detta, så jag fick tillfälle att förklara :).

LinaN
0

#3 Är själv notorisk pysslare, somdu kanske sett så är jag ansvarig för ett antal DIY artiklar här på sidan. Allt från textila projekt eller rep-projekt till träarbeten med skruvdragare och fogsvans ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Drömmis
1

#4. Ja, du är ju verkligen grymt duktig, kickade igenom lite av dina inlägg nyss, är ju själv ett litet pysselfreak, fast har nog en bra bit kvar tills jag är lika skicklig som du. Men du har fått en ny trogen följare ;).