Tvätta repgrimma
Som rubriken lyder, vilka inställningar ska jag ha på tvättmaskinen utan att repgrimman ska gå upp och bli ett rep

Jag brukar tvätta mina i 40 grader kulörtvätt utan förtvätt. Det har funkat för mej.
Har du metall på repgrimman så skall du inte tvätta den i maskinen för annars har du sönder maskinen.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#2 Det är väl om metallen kan sticka ut genom trumman? Jag tvättar mina grimskaft med karbinhakar eller pistolhakar, repgrimmor med ringar samt vanliga "nylongrimmor" i tvättmaskinen.
Vilken sorts repgrimma pratar vi om? dvs vilken tillverkare?
Parellis grimmor och ledrep fungerar alldeles utmärkt att köra i tvättmaskinen på kulörprogram. använd inget tvättmedel, behövs inte och det är onödigt att riskera allergisk/överkänslighetsreaktion från hästens hud.
Låt sen dropptorka.
vi hade ett två fall av ringorm i vårt stall förra senhösten och då fick jag tvätta alla mina saker, men då jag inte ville tvätta repen och repgrimman i över 60 grader så lade jag dem först i blöt med virkonS i nästan ett dygn och sen slängde jag in dem i maskinen och tvätta som vanligt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag lägger repgrimmorna i en tvättpåse innan jag kör dem i 40 grader. Funkar utmärkt. Är man rädd att fiadoraknuten ska gå upp kan man sätta ett rep igenom och knyta fast.