Spänna easyboot traditional
Har ett par easyboot traditional men stålvajern är lite för lång. Frågan är, går den att korta? Någon som provat som vet om det går att göra? Ser ut som att man isf ska skruva bort hela plattan framtill men vet inte riktigt om jag vågar, tänk om jag inte får ihop det igen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag fick ändra spänningen på mina när jag hade dem till mitt fullblod.
Den klykan som är i mitten ovanför spänn-bågen, där kan man trä vajern olika för att öka spänningen. Annars är det nog inte mycket mer än att korta av den som gäller.
hon som är återförsäljare för easyboots här i sverige borde kunna ge dig svar på frågan.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 Mina vajrar är olika långa på den ena sitter vajern som bilden till vänster och då passar den perfekt. På andra booten så sitter vajern som bildern längst till höger (uppfattar det som mer spänt) och den är ändå alldeles för lös.
Frågan är om det går att öppna och korta av hela vajern en bit? Visst ska det väl gå att byta vajer? Då bårde det ju gå att skruva loss den och korta in den lite.
Medarbetare på westernridning.ifokus
ALLA delar i easyboots är utbytbara så det ska gå att korta av dem också. Tror bara man får se till att skruva ihopa dem ordentligt igen sen. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.