Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2141 ggr
LinaN
0

Äntligen Barbackapad!

Efter två månader har jag äntligen fått hem min barbackapad! Samma modell som Parellis tydligen och det enda som skiljer är att min pad inte har parelli-loggan. Den är grön, fin och luktar massor med nytt skinn/läder :D

Så imorrn på min Freestylelektion för Anne så blir det invigning. OM jag nu kan få tag på en westerngjord med så kort varsel! Hööks ligger i grannkommun men utanför vad mitt busskort gäller för så det sket sig litet och något körkort har man inte heller :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zaphix
0

Härligt!

Blir lite avundsjuk, när jag väl blir lite rikare så blir det till att införskaffa en barbackapad. Så trevliga att rida med!

Vill också ha en grön. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[mammamian]
0

Jag har lånat min grannes Parelli-pad. Var lite tveksam om jag skulle kunna sitta kvar (tant har kass balans) men jag satt som gjuten och kunde till och med rida ut i branta backar med den.

Tyvärr låg den inte helt bra på häst med manke. Skulle ha funnits en med cutback.

LinaN
0

#1 gav 1750 för denna inkl frakt inom sverige.

#2 men det låter bra. En kompis till mig fällde häromdagen en kommentar som bara vart så klockren.

Vi diskuterade det här med hästar i strid, tänk uppvisningsstrider medeltid och vikingatid och då jag sysslar med vikingatid så var det i det sammanhanget det kom upp då och jag säger "jo men Harry är stabil och bra, han pallar ju med lite träning med vapenskrammel och strid. Däremot så undanber jag mig sådana där konsstycken som att låtsas bli sårad och falla av hästen. Det gör så jädra ont att landa"

"äsch, vaddå då? Du har ju redan rutin på att falla av hästen så vad är problemet?" var kompisens kommentar på mitt resonemang. Kan säga som så, det var tur han satt långt ifrån mig ^^ annars hade han fått en handflata i nacken^^

Han syfta då på min ovana att glömma bort min balans och trilla av hästen. som sagt, värsta avtrillningen vart den när jag slet korsbandet totalt och blev trampad i knävecket, det pinsamma var ju att det hela skedde i skritt…. ^^

tur Harry inte har så mycket manke ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.