Årjäng?
Jag har sökt in till en skola i Årjäng i Värmland och ska förhoppningsvis börja där till hösten, och självklart kommer min kära häst flytta med mig.
I och med att det ligger 60 mil bort ifrån där jag bor nu har jag ingen koll alls på hur det ser ut på hästfronten där. Enda jag vet är att det finns en travbana där, och det är inte så intressant för mig.
Finns det någon här som kommer från Årjäng eller någonstans i närheten här?
Skulle vilja veta lite mer om hur jag kan hitta en vettig stallplats där, om det finns några stall/lösdrifter jag kan ringa och prata med..
Också nyfiken på om det finns någon duktig NH-instruktör i närheten som jag kan få kontakt med.
Vill ha all info jag kan få om hästlivet i Årjäng. :)
Årjäng = Värmland????
Ja..?
Det blir så pass nära att man kan åka och hälsa på varandra utan att planera månader i förväg :)
Kanske ska slänga ut denna på ridsport, kallblod, körning och litet sånna sajter också?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Japp, du bor ju nästgårds från Årjäng. :)
Vet i mitten av maj om jag kommer in på skolan eller inte, så kommer jag in tänkte jag slänga ut lite fler trådar.
Nästgårds? det är ju ändå en bit o åka…. just ja. Du bor ju däruppe i same-land där det är 20 mil till närmsta granne ;)
I norrland är det nästgårds. ;)
Nu är det klart att jag flyttar till Årjäng i mitten av augusti, spännande!
Hittat stallplats strax utanför Årjäng, dock på andra sidan jämfört med skolan. Dock verkar Årjäng inte vara en världsmetropol direkt, så var inte så många kilometer ifrån ändå. :)
Men nu letar jag efter NH-människor i Årjäng, framför allt tränare som kommer dit. Ska vara där ett år, så vill verkligen ha en möjlighet att träna för tränare ibland.
Så jag puttar upp denna tråd i hopp om att någon vet om en tränare som kommer dit och håller träningar.
Gör en efterlysning i den nya FB-gruppen Savvy vänner sverige eller vad den nu hette :D Tror jag bjöd ibn dig dit :D