Jämförelse!
Jag tycker det är jätteintressant och nyttigt att se en jämförelse i utvecklingen och idag har vi ju alla stor tillgång till kameror och liknande så det är ju inte så svårt att knäppa liter bilder då och då för att sedan se skillnaden på sin pålle!
Så här kommer ett par bilder på Bellman, den första bilden från November 2011 är tagen bara ett par dagar efter att han kom till mig. Tjock och omusklad ponny - jajamen.
Andra bilden är tagen nån månad innan vi flyttade, Mars 2012. Här stod han fortf. uppstallad, men har blivit av med den del av magen iaf ;)
Och den sista bilden (dock en väldigt dålig sådan, smutsig häst i uppförsbacke hehe …), tagen idag, Maj 2012, Nu står han på lösdrift, fri tillgång på hö. Stora hagar och många hästkompisar. Tycker han börjar bli fin i hullet nu och musklerna kommer - det märker jag minst sagt i körningen då han verkligen börjar kunna racea nu ;) Dock har nog det suttit lite mentalt med, att det har blivit som en spärr när de ska gå lite fortare - men han behöver ju musklerna också!
Sen att han ändrats maaaassssoooorrr i psyket också, det är en historia i sig!
Några kommentarer? :D
Sen så tycker jag allt ni kan rota fram lite bilder på era hästar, jätteintressant att se hur de ser ut nu mot då! :)
den blev inte jätte bra, men jag har bara paint på denna datorn + inte ens hälften av alla bra bilder på lilleman. Men det är skillnad mellan bilden från 2007 och den från i år. Tyvärr har jag ingen nyare bild från i år, men jag kan ta en och ladda upp här i morgon.
Jag fick med en bild från varje år tillsammans i alla fall. Den utan text på är från februari i år, han är ihoptryckt men det syns att han är fin i kroppen. I dagsläget är han smalare (men revbenen känns inte lika tydligt längre så han har gått upp lite i vikt igen) och har mindre muskler pga långvarig vila.
MVH
Sofie
Köpte Dacke 2010, och då var han fet. Numera så känner man revbenen lätt och han får alltid beröm för hur fint musklad han är. När jag köpte honon var han inte musklad alls, bara fet.
Här är våra 6 år i kort format. Har ju bilder fårn alla år, men tänkte att det blir lite väl mycket att hålla ordning på ^^
Köpte honom som ettåring, red in honom som sen 3-åring nästan 4.
Så smal och fin han är på sista bilden lär han inte vara många dagar till sen han gick ut på betet ^^
Kuriosa om bilderna:
2006, första gången vi träffades åp unghästbetet. Jag följde med väninnan och skulle titta på en häst åt henne, själv föll jag som en fura TROTS mantrat "jag ska inte köpa nån ny häst."
2008, andra gången jag red på min häst själv, utan ledare. Gången efter den på bilden red jag ut i sällskap med två andra hästar och Harry gick som om han aldrig gjort annat.
2010, ridningen vart mer befäst. Men det var också nu vi började få problem. Under vintern 2010 gick "allt" åt helvete då jag fortfarande vart för "gammaldags-tänkande" även om jag försökte bli mer naturlig i mitt förhållningssätt. Våren 2011, slutet av februari började jag med PNH. Därefter blev saker bättre. efter stallbytet sommar/höst 2011 gick allt verkligen åt helvete. Sen bytte vi stall igen.
2012, saker och ting började falla på plats. Ridningen hamnade i skymundan och det jag läst och sett under gångna året föll verkligen på plats. Började träna för Gyllir en gång i månaden så gott det gick och nu har vi lämnat in vår frösta PNH Audition online LVL1-2.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.