Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2780 ggr
LinaN
0

hööks repgjord?

Är den nått att ha? och är det någon som har en sån?

Funderade på att skaffa mig en gjord nu när jag ändå är i tagen att skaffa mig en barbackapad. Och 95kr tyckte jag vart mer än väl överkomligt. Speciellt när man redan lägger närmare 2000kr på en padd så. och om kvalitén är sisådär så är det ju inte hutlöst mycket pengar som gått i sjön.

Sen vet jag att den här modellen kan nypas om man inte är nogrann när man spänner.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CelsiusT
0

Jag tycker den är helt okej. Gillar dck bättre dom som är breda på mitten, men den där fungerar också bra =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinaN
0

#1 man får ju börja någonstans :D Men då är det inte ett helt värdelöst köp ändå ;)

CelsiusT
0

Nej helt värdelöst är det nog inte. Har inte köpt någon därifrån men har ju klämt på dom i butiken. Det är ju alltid en bra början. Och den är ju så pass billig så det är ju inte så farligt om den inte är den bästa, då kan man ju köpa en ny finare längre fram om man inte är nöjd.

LinaN
0

#3 precis, jag är inte så glad att köpa saker på postorder och springer jag på en gjord på mässa, eller i butik sen som jag gillar så kan man ju köpa den då.

Hööks ligger ju bara 25 minuters körväg härifrån så det är ju inte så långt och då får det duga till en början. Brukar sällan köpa dyra grejor från hööks då jag antingen haft otur o köpt måndagsexemplar eller att grejorna är dålig kvalité så jag köper inte deras westerngjordar för 4-700kr,

CelsiusT
0

#4 Nej jag skulle aldrig köpra deras dyrare grejer, men som denna lite billigare gjorden är ju jättepraktiskt att kunna köpa sålänge =) Hööks ser jag som ett billighetsalternativ när man inte riktigt vill eller kan lägga större summor och få "det bästa".

LinaN
0

#5 precis som jag resonerar ^^ Köper mest grimmor och ridvantar där. Ibland om de har riktigt bra rea på ridbyxor så handlar jag sådana…. händer väl en gång vart 4-5 år ^^ eller om man hittar nått annat skojjigt i reakorgarna. En gång hade de hyfsad kvalité på sakerna men nu är Börjes bättre både kvalitetsmässigt och prismässigt jämfört med hööks.

Vill hitta en fysisk western-store som inte ligger så långt iväg…. Närmaste jag känner till är presentshoppen på High Chaparral men de tar ju hutlösa priser för det mesta.