Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: utrustning
Läst 2043 ggr
[mammamian]
0

Längd på repet?

Åsikter tack! Jag ska beställa ett arbetsrep då jag inser att grimskaft inte är det bästa arbetsredskapet Foten i munnen De finns i 2 längder, 3,7 meter eller 7,2. Jag vill ha tillräckligt för att kunna longera, men samtidigt ska det inte vara allt frö släplångt utan gå att leda i på promenader. Vad väljer jag utan att behöva ångra mig?

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

7,2. Det är mitt favoritrep. Det är tillräckligt långt för att låta hästen "drifta" ifrån en om hästen blir rädd.

Det är inte så långt att det blir otympligt att "bära med sig" när man är ute och går.

Harry med vårt 7,2m/22' rep. :) Visst är han stor o så men repet ser väl ändå inte för långt ut?

Sen går det utmärkt att leka circling game med! :) Vilket är bättre än longering ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[mammamian]
0

#1 - ja, circling game heter det väl på NH:iska Flört

Men, nej, repet så inte jättelångt ut om man tänker på att det skall användas i lekar. Det är väl mest det där med promenaderna som jag funderat på om det blir väldigt mycket rep att bära, men det är ju bra om det inte är så.

Tack! Glad

EwaAngantyr
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns rep som inte är så tjocka. Jag har ett rep som är 13 mm och det blir inte så otympligt att bära med sig på promenader.  Jag använder det jättemycket.

Bäst är ändå att ha ett kort och ett långt rep :)

Zaphix
0

Jag använder alltid det långa repet vid träning numera, det korta repet har jag vid promenader och sånt. Skulle inte vilja ta med mitt långa rep när jag promenerar, tycker det blir otympligt att bära på.

Har ett rätt tjockt och tungt långrep, gjort i tågvirke.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
0

#4 tågvirke är ju rätt så mycket annat ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.