Tävling idag
Idag kommer jag och Harry försvinna iväg på en liten träningstävling i hoppning 2½km från vårt stall. Det är vår debut i hoppning och jag har inte tävlat hoppning på över 12 år. Vi ska starta i en 50cm-klass och med bedömningen Clear Round.
Det ska bli spännande att se vad min LBE han hittar på när vi är i tävlingsmiljö, med framridning på en utebana och massor med andra hästar att titta på.
JAg tror min plutt kommer vara coolare än jag, så vi får hoppas hans goda nerver smittar av sig på mig för nu när jag skriver detta känner jag faktiskt av fjärilarna i magen!
Håll tummarna för oss! Vår start går ca 14.30
Och jag kommer göra mitt absolut bästa för att sätta relationen först idag i denna nya miljön!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
lycka till! Det går nog bra.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Lycla till!!
Hur gick det!???!!?!? 
Hakuna matata!
Det gick helt fantastiskt!
För det första så vart min lilla häst som vanligt LBE men istället för att vara low-medium i energi var han medium-high. Hade störtkoll på läget. Vi gick och betade längsmed ridhusväggen och små gräsplättar bak parkeringen fram tills vi skulle rida fram på hinder (vi red ju till tävlingen, ca 2 km dit)
När det väl var dags att hoppa fram så vart han helt ok med att ha massor med hästar omkring sig och jag hoppade en gång på oxern och en gång på det rätuppstående räcket. Sen var jag nöjd med min framhoppning, man ska ju hoppa så det känns bra resonerade jag.
Harry vart lika cool, nöjd med att nått hände. Sen blev det dags o rida in i ridhuset, 2 ekipage var inne samtidigt så de före mig hoppade, en liten b-c ponny som körde på 50cm och kom runt felfritt och då släppte min nervositet, kan de små så borde ju vi klara det också.
Harry blev väldigt maffig därinne i ridhuset, sträckte på sig och snyggade sig. Han blev spänd, men inte RB-spänd utan på alerten, taggad och uppmärksam. Sen väntade jag ju mig att det skulle bli lite full rulle på honom när publiken aploderade föregående ryttares ritt. Vad gör min häst? inte ett smack ^^
Hälsade ordentligt på domaren, de flesta bara nickade mot domartornet, och sen startade vår ritt. Vi travhoppade hela banan och tog oss runt FELFRITT! Harry skötte hoppningen helt fantastiskt och tog sitt ansvar att se sig för och jag tog mitt ansvar i att säga vart vi skulle och vara så tydlig som möjligt. Jag vet inte om jag kom ihåg att andas, men på hinder 4 kände jag att vi hade redan gått i mål. mot hinder 5 och 6 red man längsmed ridhusläktaren och Harry började glo mer på folket däruppe än vart han satte tassarna. Men en mjuk påminnelse om att hallå, vi sysslar faktiskt med saker här så riktade han uppmärksamheten och fokuset på hindrena!
Behöver jag säga att jag är stolt?
och iom att det gick så bra och vi fick en rosett så blev jag litet taggad att anmäla mig till en hoppning i slutet av april också. Jag är så grymt imponerad över min hästs coolhet.
Hem blev han rätt skrikig och kände sig väl en aningens övergiven när det varit så många hästar omkring honom, så han hade lite svårt att gå avslappnat och så. Men väl hemma i stallet så vart han lugn o sansad, och hungrig. Så han fick käka hö en stund och sen fick han gå ut i hagen med kompisarna så han får vara ute där något alls idag.
*puh*
jag puschade på mina trösklar idag, och jag puschade inte ÖVER dem utan bara precis så jag kände att jag redar ut situationen. Jag är även stolt över mig själv som faktiskt vågade trots alla fjärilar i magen, som jag till sist fick till att flyga i en någorlunda formation ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Roligt att det gick så bra idag, glad för din skull. :)
Hurra, bra gjort! Hälsa till coola Harry