Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: annonstorget
Läst 4920 ggr
EwaAngantyr
0

Stora finmaskiga hönät

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några stora nät till salu. Små maskor (4x4 cm)och färgen är svart/röd. Nätet rymmer minst 15 kilo hö.
Pris är 225:- + frakt.

camilla69
0

vad går frakten på ?

EwaAngantyr
0

Ska kolla upp det.

EwaAngantyr
0

Posten tar 56 kr för att skicka det.

camilla69
0

Har du något mått på nätet. Är det fyrkantigt med någon form av fästmöjlighet i hörnen ? Eller är det som ett "vanligt" hönät ?

EwaAngantyr
0

Det är som ett vanligt nät fast med en kraftig ring i botten och så mycket större.  Hållbar nylon.

Längden är ca 110 cm.  Fördelen med detta tycker jag är att man drar ihop öppningen. Man slipper tråckla det som man gör med de fyrkantiga näten.
Jag hänger upp det i taket och fyra hästar äter samtidigt från det.

Salander
0

#4 Vi har sånna nät i vårat stall, man får med lätthet ner en hel liten höbal (10-15 kg bal) Så det är väldigt smidigt att packa, trä nätet över balen och klipp sedan bort balsnörerna när höet är i nätet. Vi har ordnat fästanordning på våra höbord i hagen. 3 hakar som man sätter fast nätet med, en på varje kortsida och en på långsidan. Supersmidigt :) Det långa repet i öppningen bytte vi ut mot spännband som är enkelt att dra ihop/dra upp. Längst ut på spännbandet sitter en hake, den långa biten av spännband som blir över när man dragit ihop nätet surras fast i höbordet och haken fästs tillbaka i hönätet igen.  :)

EwaAngantyr
0

#6 Låter smart! Har du nån bild?

Salander
0

#7 ska försöka komma ihåg att ta med kameran till stallet imorrn (söndag) å fota hur vi har gjort, jag återkommer! :)

[Shettisar]
0

Samma nät men kostar 155kr+frakten…

Salander
0

Här kommer bild! Nu var det nån annan som satt fast näten sist, vi brukar snurra det blå spännbandet runt ena stoplen och fästa tillbaka i nätet. Här har dom fäst det i båda stoplarna och tillbaka i nätet, funkar det med.

Det röd/svarta spännbanden till höger har en hake på insidan som vi fäster i metallringen som är i botten på hönätet. Spännbandet till vänster har också en hake som är fäst direkt i hönätet. Denna lösning funkar väldigt bra för oss och våra hästar. Hönäten ligger på plats och hakarna är lätta att öppna även när man har stelfrusna fingrar eller tjocka vantar på sig.

EwaAngantyr
0

#9 Oj, mina kostade 225 på e-bay..  undrar om det är samma storlek??

[Shettisar]
0

#11 Ja ,jag tror det. Jag fått lätt ner en 10kg bale i där och maskorna är 4*4. http://gizette98.webs.com/apps/photos/photo?photoid=120813933