Gör ditt egna Hackamore!
Jag har tagit isär mitt Parelli Natural hackamore. Eftersom jag ska till Parelli i maj så tänkte jag att det kan vara bra att lära sig den där knuten! Den är super lätt! (jag trodde den skulle vara väldigt svår.)
Om man tycker om att själv pyssla hemma eller försöka spara lite pengar på utrustning så är ett natural hackamore inte så svårt att göra själv! Det består av en repgrimma och ett rep, repet blir sedan ett par tyglar + ledrep = i ett!
Förklarande bilder och allt man behöver veta finns här
http://lycklighast.wordpress.com/2012/02/15/gor-ditt-eget-natural-hackamore/
Riktigt bra! :)
Däremot är frågan vart man får tag på bra led/tygelrep om man inte har ett nat-hack från början?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Snyggt! Det var inte alls svårt nej, skönt. Ännu en sak vi kan inför Fast Tracken, kan vi bocka av då :-)
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Det är en bra fråga. Jag har själv i norrköping inte lyckats hitta något som motsvarar parellis rep. men jag har inte letar jätte noga.
Yes ännu en sak avbockad :)
På båtaffärer finns det mängdvis med olika rep i olika utförandet, klart värt attg kika på en sån.
Bauhaus har också många olika typer av rep
Får se när man är i uddevalla nästa gång, för de har Bauhaus tror jag. Sen ska man ju hitta ett rep som känns skönt i händerna också :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.