Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 2136 ggr
Armi
0

ny häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte lägga in några bilder på vår nya 4-åring:)

Armi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till:D

eemiliaa
0

jätte söt!

Kristall
0

Fin :-) Är det en finnhäst? (Läste på din profil att du bor i Finland)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zaphix
0

Mycket söt häst, vad är det för ras? :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Armi
0

en finnhäst:)

Kristall
0

Trevligt med en finnhäst på forumet :D Vad heter pållen? Och var i Finland befinner ni er? :D (Nyfiken, nejdå Oskyldig)

Armi
0

vi bor i södra Finland, i Borgå:) Hon heter Luosalan Lahja men hon kallas "Lahja" ( som betyder present på finska:)) Hon ser dock inte riktit ut som en finnhäst ännu då hon ännu inte är så kraftig, men musklerna kommer väl med tiden:D

Kristall
0

#7: okej, är österbottning själv men kul med en till finlandssvensk på sajten :D

Jo, finnhästar mognar väl lite senare också. Finns två unga finnhästar i "vårt" stall som inte är så mycket för världen just nu men de blir ju desto snyggare när de väl växt till sig sedan :)

Lycka till med pållan :D

Armi
0

#8 tack :D

LinaN
0

Hyvvä!

Trodde först det var en haflinger ^^ Jag har aldrig haftr möjligheten att träffa en Finnhäst innan men tycker de är så otroligt söta. Hur är det med rasen egentligen är den "utrotningshotad" som nordlandshästen?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Armi
0

#10 här i Finland finns det massor med finnhästar, de flesta är innom travsporten. Hon liknar faktist lite en haflinger:) vi hade en annan finnhäst i ca. 3 år men vi måstes avliva honom i höstast då det kom fram att han hade en sjukdom att hans muskler försvinner…så han fick galoppera till grönare ängar:)

LinaN
0

#11 PSSM?

Armi
0

#12 enligt läkarn EMND (Equine Motor Neuron Disease)!

LinaN
0

#12 tror det är en likvärdig sjukdom, musklerna förtvinar? en allt vanligare ovanlig sjukdom. Den har symptom som korsförlamning bland annat?

Armi
0

enligt veterinären hade han fått för lite E-vitamin då han var ung + så hade han blivit hårt tränad ( han var en föredetta travare)…

LinaN
0

#15 okej. Alltid intressant med sjukdomar som har med musklerna att göra tycker jag. TRåkigt att han fick gå ur världen av den anledningen. :(

Armi
0

han visade ingen symptom kom alltid gärna ut ur hagen..