vill börja med NH
hej… de är så att jag tror att jag å min häst skulle må jätte bra av att träna NH då han är väldigt lättlärd å lyhörd.
men de jag undrar är om nån har nåt bra tips på en bra bok eller liknande dä rman kan lära sig grunderna å hur allt fungerar å vad de egentlgen går ut på.
eller om nån vill berätta nåt här som är viktigt osv.. skulle bli glad då=)
börja med att göra de 7 lekarna:) Alla lekar finns beskrivna här på sajten!
och läs runt en del i artiklarna här på sajten också! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
okej tack..
tror ni att alla hästar är villga att lära sig NH eller är de bara en vss "sort" som är villiga till de?
#3 hästar som blivit avtrubbade och lärt sig att människor inte lyssnar på dem kan vara lite grinigare och mer mtsträvaiga. Litet attityden "ingen har lyssnat på mig hitendags så varför börja nu?"
Men de flesta hästarna jag stött på, varav många i mitt nuvarande stall, blir väldigt nyfikna när de inser att man faktiskt är beredd att kommunicera på deras villor.
Så hitendags har inte jag träffat någon häst som inte vart villig att kommunicera ens i så små hanteringssammanhang som att gå till och från hagen. Utan de är villiga och ibland förvånade över att man kommunicerar.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hej,
vad kul att du vill börja med NH. Välkommen!
Ta en titt på www.horse4ever.com
Jag har gjort utbildningsfilmer med instruktionshäfte som har verktygen att förbättra kommunikationen med din häst.
Lycka till
MVH Lisbeth Johnson Börjesson
Har gett ut fyra böcker. Senast i september 2011 gav ICAförlaget ut boken Problemhästar.
#5 tack.. då ska jag genast kolla upp de=)