Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 3760 ggr
LinaN
1

Bildtråd SMHN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker vi ska ha en tråd som bara innehåller bilder och nyttigheter kring SMHN (SmåMaskiga HöNät) som folk kan få inspiration till lösningar, upphängningar osv.

Här är Harrys nät, upphängt i gallret mellan boxarna. Med hjälp av gamla snokremmar från achennosgrimmor. Jag har sparat på sådana för det kan vara bra att ha även om jag inte rider med nosgrimmor. Och nu många år senare har de äntligen kommit till användning!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zaphix
0

Dacke har en stolpe i hagen.. Den gillar han. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Vissa perioder så känner jag att han kanske borde bantas lite, senaste perioden var nrä veterinären var ute för att behandla honom för kvarka och gav lite bantningstips för honom också.. :)

Så då får han två nät i varandra i boxen.. 4x4 och 3x3, men den som är 3x3 känns snarare som 4x4 ändå..

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

I boxen så har han hönät såklart.

Flera stycken i stallet har tagit efter mig och har också hönät i boxen, de flesta av dom har dock missat grundidén med det och har vanligt hönät..

Har 4x4 cm i boxen, vill ha med mindre maskor, men just nu känns dom lite för dyra så han får hålla sig med dessa tills vidare. Ökar ättiden mycket ändå med tanke på att Dacke äter snabbt annars.

Han har inte fri tillgång då det inte är möjligt såsom läget är nu, är ungefär 1,5 timmar utan mat mellan fodringarna för honom. På natten är det lite mer dock.

Min och Dackes blogg

kuusou
0

Mitt ena nät :p Har 3 st i hagen.

Är det minsta nätet XD

http://minihingstar.n.nu

EwaAngantyr
1

Så här hade mina killar det förra året. Nu har vi småmaskiga nät i boxar och lösdrift.