Användning av barbackapad?
Jag fick min barbackapad från Naturhästen idag! Skulle använt den om jag förstått hur det är meningen man spänner gjorden. Blev förvirrad av de otroligt långa läderremmarna på sidorna som jag inte vet hur de ska placeras… Samt westerngjorden som ska in i allt också. Någon som har denna som möjligen vet hur det ska göras?
Det är säkert jättelätt bara för det…
http://naturhunden.se/visa_produkt.asp?t=Naturh%E4stens+barbackapad+i+svart+mocka&id=104&lang=sv
Remmarna var enormt långa på min, och gjorden som faktiskt är kort är för lång (har en ponny), så jag skar faktiskt av remmarna och gjorde hål och använde den som en vanlig gjord. Har försökt men går inte att hitta en kortare gjord så ja, det fick bli så!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
såhär fäster och spänner man en western-gjord.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Flera knep ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Kan ju tillägga att jag fick snurra remmen 6 varv på varje sida, blev en hel del överskottsläder med andra ord ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Det är bara att klippa av en bit och lära sig slipsknuten :-) Det brukar vara bra att snurra remmen ett extra varv, inte fler.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
skrattar lite för mig själv när jag läser tråden. Vet inte om det var två eller tre ggr jag ringde naturhästen. har köpt två olika gjordar. Sen klippte jag av rejält på läderremmarna. Måste dock fortfarande ha en kortare gjord än de som finns på naturhästen men har varit för lat för att införskaffa. det är ju segt när spännet hamnar precis i skänkelläget.