Inkallning

Korta linan och driv undan bakdelen, då står hon rakt framför dig och kan du be henne komma till dig henom att du suger din energi bakåt, drar naveln bakåt och kammar in repet.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Okej, tack ska pröva :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Jag har fått lära mig att circling game är uppbyggt på flera andra lekar. Tex inkallningen har du ju driving game först mot bakdelen, och sen är det ju yo-yo game då du bjuder in hästen till dig. Funkar inte de två lekarna så funkar inte circling game. Lycka till med träningen!

Precis, allt bygger på varandra och det är därför man måste göra lekarna i ordning först, innan man kan börja variera.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Jo, fast hon är super duktig i tex cirkling game.. hon funkar på inkallning, men tar nästan 2 varv innan hon kommer.
Så vill bara få henne att reagera lite snabbare ;)
Hon är väldigt koncentrerad och fokuserad på mig, men vem vet hon kanske bara inte riktigt förstått vad jag vill med inkallningen ordentligt :p
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Som jag uppfattade när jag var hos dig, Moa, så förstod hon inte vad jag menade, (jag är ju så van att bara sjunka ihop lite och baka nått steg så kommer min häst), men efter att ha kortat linan och drivit undan bakdelen så kom hon ju tillslut^^
Det är bara att träna vidare och glöm inte att vara noga med att visa när hon gör rätt
!
_Kram Evelina
_
Jag brukar göra så att jag drar ihop mig lite och backar, men innan jag gör det så tittar jag mot hästens bakdel och riktar energierna mot den så att hästen flyttar ut bakdelen och är automatiskt vänd mot dig. Om du inte är så bra med energier och liknande ännu kan du alltid använda sticken och peka mot bakdelen för att du sedan ska dra ihop dig. Och om hon bara verkar vara seg kan d ju alltid göra något väldigt plötsligt eller något? Det är bara att pröva sig fram! :)
Nobody wins when everyone´s losing