Slow feeding, hur många?
Har tänkt testa ha sånt här nät i vinterhagen. Men nu när det är dax att beställa så vet jag inte vad jag ska ta.
Jag har fyra hästar i hagen, två stora två små.
Ska jag köpa ett stort nät som jag hänger upp mellan träden så får hästarna "dela" på det,
Eller två mindre som hängs upp på olika ställen?
Jag e kanske lite knäpp, dum fundering kanske. Menmen (a)
När vi hade hönät i hagen i gamla stallet så hängde vi upp typ 5-7 mindre nät i träden, var fyra hästar i hagen då. Gjorde att de fick gå å jakt efter maten varje dag, för vi hände upp dom i olika träd. Blev inge bråk om maten då, utan alla kunde få varsitt nät.
Sen så även om man bar ahar ett större nät som man hänger mellan två träd så lär sig hästarna väldigt snart att inte bråka om maten eftersom den INTE TAR SLUT som det gör när de får högar på marken.
Det är det som är så fint med fri tillgång att de lär sig detta, maten finns där och går ingenstans och så fort de fattat det så blir de bra mycket mer harmoniska. :)
Så det kanske blir bråk till en början de första timmarna eller första dagarna beroende på hur ens flock ser ut. Men på mindre än en veckea bör det ha lugnat ner sig och de kan stå och äta alla tillsammans.
Jag vet ju när jag flyttade Harry till ett stall som hette Tegen, där hade de rundbal i hagen och det fanns ett gult sto som nästintill mobbade ihjäl harry emellanåt, men vid maten kunde de stå och äta tillsammans utan kiv och styggheter.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag skulle nog föredra att ha flera mindre nät för utt undvika bråk och att den mest ranglåga inte får äta som den vill. Ett nät per häst.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle föredra att ha flera mindre nät. Flera i antal än hästar, helst.
Hihi tack allehopa!
Jag bsetällde tre mindre, hoppas det blir bra!
Sto med föl+två pigga gamlingar. Det ska nog bli braa! :D