leksaker
Jag känner att det är dags att ta tag i leksaksbristen i vår paddock och för lite extra inspiration tänkte fråga er vad för typ av leksaker och träningsredskap ni har i er paddock och vart ni har införskaffat er dem?
Vi har bommar, sockerbitshinderstöd, vanliga hinderstöd, lastpall, pressenning, däck och en tunna.. Saknar fler tunnor bara. :)
#1 Oftast bara att hämta (ibland efter beställning då dom annars slänger dom) på bensinmackar eller industrier.
Medarbetare på westernridning.ifokus
jag har ett sönderklippt duschdraperi som jag trätt upp på en pinne så det blir en "biltvätt". Går att hänga upp på hinderstöd och mellan träd osv.
Bildäck utan fälgar, kan man bygga koner av eller ha som militären, att man ska gå med fötterna i däcken.
Rockring, bra att ha som markör när man själv rör på sig förmycket ^^ man får inte kliva utanför ringen.
plast/tygfrisbee, fungerar som mark-markör att sätta en hov på eller som target i touch it game.
6 renskurade konservburkar som man borrat hål i bottnen på och trätt i balasnöre. Tänk gammaldags brudpars-bils-skrammel bra oljudsträning.
lastpallar i olika storlek. jag har en pallsom är en en halverad normalstor pall.
Vattenslang som man tagit och kortat av och gjort en stor rockring av som hästen kan gå igenom.
Det var några idéer fårn min sida :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Heja Annika! Äntligen någon som lyssnar när jag tjatar och tjatar om leksaker varje gång jag kommer :-P Ska bli kul att se vad ni får ihop!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Yogaboll! Bra mycket billigare än en parelliboll eller naturhästenboll. Typ 60-120 kr i de flesta butikerna såsom rusta, biltema, maxi, netto osv brukar komma kampanjer. Kanske inte så stora som 1m i diameter men gott o väl 60-80cm i diameter och det räcker gott o väl att leka med!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hinderstöd
Bommar
Däck till att släpa
Grind
Bro
Vippbro
Rockring
Pressening
Lasso
Tunnor
Postlådor
Nästa byggprojekt blir en Biltvätt