Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 1803 ggr
annika.g
0

leksaker

Jag känner att det är dags att ta tag i leksaksbristen i vår paddock och för lite extra inspiration tänkte fråga er vad för typ av leksaker och träningsredskap ni har i er paddock och vart ni har införskaffat er dem?

Zaphix
0

Vi har bommar, sockerbitshinderstöd, vanliga hinderstöd, lastpall, pressenning, däck och en tunna.. Saknar fler tunnor bara. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

CelsiusT
0

#1 Oftast bara att hämta (ibland efter beställning då dom annars slänger dom) på bensinmackar eller industrier.

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinaN
0
  • jag har ett sönderklippt duschdraperi som jag trätt upp på en pinne så det blir en "biltvätt". Går att hänga upp på hinderstöd och mellan träd osv.

• Bildäck utan fälgar, kan man bygga koner av eller ha som militären, att man ska gå med fötterna i däcken.

• Rockring, bra att ha som markör när man själv rör på sig förmycket ^^ man får inte kliva utanför ringen.

• plast/tygfrisbee, fungerar som mark-markör att sätta en hov på eller som target i touch it game.

• 6 renskurade konservburkar som man borrat hål i bottnen på och trätt i balasnöre. Tänk gammaldags brudpars-bils-skrammel bra oljudsträning.

• lastpallar i olika storlek. jag har en pallsom är en en halverad normalstor pall.

• Vattenslang som man tagit och kortat av och gjort en stor rockring av som hästen kan gå igenom.

Det var några idéer fårn min sida :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gyllir
0

Heja Annika! Äntligen någon som lyssnar när jag tjatar och tjatar om leksaker varje gång jag kommer :-P Ska bli kul att se vad ni får ihop!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yogaboll! Bra mycket billigare än en parelliboll eller naturhästenboll. Typ 60-120 kr i de flesta butikerna såsom rusta, biltema, maxi, netto osv brukar komma kampanjer. Kanske inte så stora som 1m i diameter men gott o väl 60-80cm i diameter och det räcker gott o väl att leka med!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kicki13
0

Hinderstöd

Bommar

Däck till att släpa

Grind

Bro

Vippbro

Rockring

Pressening

Lasso

Tunnor