Figure 8, 2a försöket
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår började vi träna på figur8. Det gick minst sagt åt helvete. Han vart mer lös i hagen än connectad med mig i ledrepet. Så för att avsluta på ett positivt ställe alls så ledde jag honom i 8-mönstret runt bildäcken igår.
Idag gick det däremot mycket bättre. Han slet sig 2 gånger. En gång för att jag gjorde något fel, vet inte vilket, och andra gången när stoet i stallet reds iväg på en tur och Harry fick för sig att han vart ensammaste hästen i världen. Men det var inga svårgheter att hämta honom och han följde snällt med tillbaka till "lekparken"
Det är inte vackert, jag är alldeles för nära, jag är lite ti vägen och inte så tydlig som jag skulle önska MEN jämfört med igår så är vi på grand prix nivå ;)
JAg är så stolt över att det gick så bra idag! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Inte illa! Det du behöver är en carrotstick eller använda änden av repet på ett effektivt sätt. Du behöver kunna göra mer drive, så han lite granna flytta sig sideways iväg. Annars såg det faktiskt helt ok ut, speciellt med tanken på gårdagen :-) Ena gången backar du bra och lagom långt, andra gången backar du en aning för litet och då blev det lite trångt. men det förståd du själv säkert också. Tänk bara på att backa, leda och driva :-) Detta kommer gå fint fint tills det är film dags!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
#2 tack, jo det är ju jätteskillnad! Tänk vad två äpplen kan göra ^^ Han fick ju äpplen när vi var klara trots det inte gick så bra ^^
Jag funderar också på om det kanske inte är litet för trångt mellan mina däck, för det känns trångt överlag nu när man tänker efter och ser på filmen. Men iaf. Jag testade med sticken också, men då låste det sig totalt i hjärnan på mig ^^ Så ska prova mera med sticken imorrn. Men jag tror inte det blir nån lvl1-film imorrn. Jag ska filma alltihopa men sen får vi se om det duger. Om inte annat så har man en referens sedan :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Du kan ju använda änden av repet om det är lättare i början, svinga den som en stick. Du kan ju lägga däcken isär så brett du vill.
Filma ändå tycker jag så kan du se vad du behöver öva på, eller så har du tur som attans och det blir jättesnyggt!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se