woho! Äntligen klar!
köpte en rockard för snart 4 år sedan när harry vart 1½ år. Sedan dess har den stått och rostat både utomhus och inomhus.
För två år sedan så strippade jag och sambon den från den sönderruttnade sitsen och massor med trävirke som vart totalförstört.
Så för 1 vecka sedan såg vagnen ut såhär.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
wow, Snyggt!!!

Schysst! Jag hade så gärna velat haft en kör-häst, roligt!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Snygg rockard! Lycka till med körturerna.
Nu är det bara att sätta honom framför vagnen då, bör ju inte vara några problem för honom. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snyggt jobb!!!
Tack allesammans! Nu hoppas vi att vi breddat skacklarna tillräckligt för att han ska få plats ^^ Så nu är det bara småfix kvar som reflexer, en hemmasnickrad baksele coh litet så sen är vi klara att ut och köra!
Kommer leka en del friendly game nu med vagnen det närmaste så han accepterar den helt och hållet, han blev ju litet spänd en kort seund förra gången som vi lyfte den över ryggen på honom. så det ska vi träna på bland annat :) Leka litet touch it också.
Men att dra komemr inte bli några problem. Vi har ju dragit allt från däck till bilar så ^^
Whow ! Så fin vagnen blev. Vill oxå få tag i en vagn och köra min ! Maffigt att se när han drar bilen, det hade jag aldrig vågat spänna för min påller 
Förlåt att jag frågar, blir bara lite nyfiken. Varför väljer du att lyfta skaklarna över honom (travmanér) vs att låta han kliva över en, sen gå in i dom, på marken istället (bruksmanér)?
#9: Jag lyfter nästan alltid på skaklarna numera, kan låta han backa in och sedan lyfta upp vagnen emellanåt, men att lyfta på tycker jag är smidigast.
Min häst är klumpig med fötterna och kliver lätt på skaklarna. Jag anser att det är ett onödigt slutage på dom, blir så ful med alla repor och färg bortnött.
Ville mest ge en anledning till varför man kan lyfta på skaklarna. :)
#9 säger som #10 det är smidigare. Samt att jag upplever att jag har mer kontroll på både häst, vagn och skacklar när jag gör så. Visst har jag folk i framförställ men tanken är att jag ska kunna sela på och sätta fast vagnen själv när han står uppbunden sedan.Och då är det enklare att dra vagnen till honom och lyfta skacklarna över rygg än att backa in honom.
vi har inga problem med squeezing utan det är bara ren bekvämlighet från min sida ^^
#11 Okej! :)