Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1306 ggr
millis-5
0

Sadling

Jag är så glad :-) I dag kunde jag sadla min häst med ledbandet liggandes på marken och min häst stod helt avslppnad :-) Detta är ett mirakel i mina ögon ! Vi var på kurs med Eva Angantyr och blev så inspirerad. Hon öppna ögonen för NH både för mig och min 16 åriga dotter. Vi har tränat varje dag nu i 2-3 veckor och min häst har blivit så lugn och harmonisk. Om ni visste hur många grimskaft han har slitit och hur ledsna och frusterade vi har varit för att han absolut inte velat bli sadlad. Men nu är både jag och hästen glada :-)

Zaphix
0

Grattis!

Så kul när saker förändras till det bättre. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
0

Härligt! :D Skönt när det släpper! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

millis-5
0

Men alla ni som skriver här har ju oxå en stor del i att man fortsätter. Man får nya ideer vad man kan träna på och att läsa om hur det går för er och era pållar är så roligt Skrattande Alla är vi vanliga människor som älskar våra djur, men vill förbättra vår relation med dom. Jag är uppfostrad sen ponny tiden ( mer än 30 år sedan ) då man använde spö så fort dom inte löd, inte ville hoppa eller dom var dumma. Och den har man varit fast i i så många år. Spöet har jag inte använt som bestraffning sen jag blev vuxen, men sättet att behandla dom har nog varit på samma sätt som då Rynkar på näsan Men nu har en helt ny värld öppnat sig Tungan ute

Tränset har hängts undan och nu rider vi i repgrimma. Sadlen får hänga på ett tag till, har fruktansvärd dålig balans efter ett diskbråck i nacken. Har upptäckt att jag faktiskt har lärt honom att svänga och stanna med sitsen och skänklar. Så vad ska jag med tränset till Skrattande

LinaN
0

Kul att man gör en skillnad för andra än sig själv coh sin häst också! Detta är sånt som gör att man själv orkar fortsätta att jobba och förbättra sin egen realtion med sin egna häst.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gyllir
0

Jätteroligt att läsa!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Anna452
0

Vad kul att läsa! Förändringar som den ni går igenom är så himla inspirerande! Jag minns min första kontakt med Ewa, och hur hon öppnade mina ögon för ett annat sätt att vara med hästar. Att det ju faktiskt handlar mycket om sunt förnuft och mycket basics som energi och avslappning också.