Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 1028 ggr
EvelinaS-L
0

Film, 20 Augusti

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En film från 20 Augusti 2011.

Jag och min fodervärds ponny Milligram tränar lite i paddocken Glad

Han lyssnade inte lika bra på inkallningar som han brukar göra och jag  var väldigt dålig på eftergift. Det kanske ser lite hetsigt ut också men blir så spännd när folk kollar på/filmar/tar kort..

Vi har utvecklats massor på bara 1 vecka (sen filmen spelades in) och ska se om någon kan filma oss snart så kan ni få se skillnaden.. hehe!

Kommentera gärna vad ni tycker, tips, ideér osv så blir jag jätte glad!

_Kram Evelina
_

Gyllir
0

Jag tycker det ser ut att vara en bra början! Han ser ut att vara leftbrain introvert, så jag skulle nog, precis som du säger, göra allting lite långsammare, så kommer han se lite gladare ut. Kanske kan du jobba med mer motivation: whats in it for me?? Så att han börjar vilja göra som du du vill. Det ser ut som du har koll på lekarna, så nu är det dags att be om lite mera (flera steg, upp till ett helt varv framdels och bakdelsvändning tex) och kanske point to point varianter, så han blir gladare och mer motiverad. Med godis/vila/friendly game kan du nog få lite mer draw också, så han inte tittar ut ur cirkeln när ni gör cirkling game, utan håller ett öga på dig hela tiden. Men som sagt, detta är en bra början, jobba på bara och fortsätt lek!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

EvelinaS-L
0

#1: Tack för att du tog dig tid att kolla och kommentera! :)
Det är inte försen  typ 2 veckor sen som jag tog en lektion med milligram för en nh-tränare och då lärde vi oss massor som vi trännar på :P
vi har aldrig fått hjälp att komma igång innan då jag inte vet någon tränare här där jag bor så vi åkte till göteborg och fick massor mer hjälp :D

Det var lite stressigt osv på filmen eftersom jag blir så nervös när folk är med, vilket gick ut över milli,tyvärr och jag har klippt bort alla berömnings "delar", nästan..

Vi har utvecklats massor sen den 20 Augusti och just nu trännar vi massor på galoppen, vilket jag gör så här att jag galopperar, då börjar han med att galoppera, och då så låter jag han galoppera ca.3 steg sen så vänder jag in o kallar in han så får han massor vila/kli vilket gör till att han galopperar så fort jag tänker galopp nu då han vill vila och bli kliad :P

sen det där med att flytta kan jag i zon 4 göra genom  att inte ens nudda honom nu :D

Ska be någon filma snart så att ni kan få se hur det ser ut NU, för vi har verkligen utvecklats sen den 20 augusti, på bara den här korta stunden!!:D

Sen är min carrot stick av.. så måste köpa en ny..därför det är så svårt på filmen.. är ju van  att ha den.. :)

tack igen :)))

_Kram Evelina
_

Gyllir
0

Ska bli roligt att se nästa film!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

EvelinaS-L
0

putt

_Kram Evelina
_