Kanske dags att presentera
Slog mig plötsligt när jag la upp en bild i ett inlägg här att jag inte pressenterat våran nya kompis.
För att börja från början jag är dålig på att vara aktiv,jag försöket titta in dagligen och då och då slänga upp något svar där jag känner att jag kan ha något att tillägga. Men har inte orkat sätta mig in i några direkta diskussioner.
Sömnen har inte infunnit sig helt här en, den tidigare magnesium,järn och sink bristen är med all säkerhet inte borta än och jag är fortfarande knäckt över Kii även om hon varit borta rätt länge nu.
I vintras hade vi ju Kii, skott, eldan, elja, tuffis, gulli och peewee.
Eldrun är nu såld till en av min fasters bästa vänner då vi bara kunde ha kvar ett islandssto, Eldan var lite liten för oss och när vi kunde lösa det så här tyckte vi det kändes bra då vi vet var Eldrun finns och ka träffa henne när vi vill.
Skotti har åkt iväg på hingstbete och springer nu på hallandsåsen med 24 andra hingar från 1-6 årsåldern.
Peewee står kvar i grannstallet som sällskap åt deras häst, har ju haft det så nu några år.
Och sedan så var det ju Kii-chan, jag kunde inte göra mer för henne hur mkt jag än ville. Så när hon lämnade blev det bara Tuffis, Gulli och Elja kvar i vårt stall.
Vilken skillnad det blev när alla hästar plötsligt stog på lösdrift och när man inte längre behöver passa hagen, laga staket flera gångerdagligen, spika ihop boxen eller alla andra övriga saker som försvann i samma vända. Visst är det en lättnad att slippa "problembiten" men så tomt.
Problemet vart isället att Gulli började gå med Elja. Elja och Tuffis fungerar inte så bra ihop, dessutom tappade Gulli intresset för Tuffis när hon och Elja blev så nära vänner. På det så kan Tuffis inte gå på samma beten som stona.
Han blev ju alltså ensam.
Hur det nu en gick till, var iden kom ifrån ja allt. Vi vet inte riktigt men på någotvis så Kom hon hit.
Lilla Röd.
Samma vår som Skott och Kii föddes fick några av våragrannar två minishettisföl precis som de brukar. Ett av fölen var ett fuxfärgar sto. Lika bred som hög där av gick hon under namnet minigrisen. Jag tyckte hon var jätte häftig men sedan var det inte mkt mer av det.
Nu ivåras var vi upp där och mötte dessa som åringar och Vad minigrisen växt till sig hon var jätte söt och smeknamnet byttes till Lilla Röd.
När sedan allt detta med Kii blev så fel och så vidare så hade vi mkt kontakt med grannen som hjälpte oss massor och dessutom lånade ut mark och hjälpte till att gräva så Kii är begravd inte långt från stallet<3
Och när Tuffis blev ensam blev det lite prat mellan dem och faster så en kväll när vi kommer ut så står hon där i en box.
Jag har alltså fått detta lilla sto på foder för senare köp. Hon har ingat namn än och ägarna vill gärna ha något engelskt även om jag får döpa henne. Dock kallas hon fortfarande bara Lilla Röd.
Röd har växt upp i en enorm hage med kuperad terräng och lösdrifter. Gått i en flock med tvååringar, åringar, föl, ston en hingst och en åsna. Hon har inte haft en grimma ens.
Så det var lite traumatiskt för henne att flytta men sedan vi fick ut henne till Tuffis så har hon bara gått i den hagen med deras lösdrift och jag lagt tid på att försöka få henne hanterbar. Nu mer är hon min lilla skugga i hagen. Hon kom i slutet av Juni och nu kan jag ta henne på huvudet, halsen, bogen och mot rygg och framben. Hon är fortfarande skeptiskt till andra men det blir bättre och bättre.
Skulle kunna skriva massa mer men måste avsluta då jag måste laga mat innan jag ska iväg.
Slänger med några bilder.
Bild på Lilla röd i hagen.

#7 RIP Kii! Hälsa mina hästar där borta på ängarna! <3
Röd är ju helt bedårande! Kul att ni fick hem en liten häst när de blev så tomt!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#8 Som mamma sa "ingen kan ta bättre hand om henne än Korre" och han är redan där, han tog hand om mig och Peewee så hon är i goda händer eller hovar<3
Tack, Ja man får något annat att lägga tiden på än att tänka. även om Röd inte är en tiondel av det jobb som fick läggas på Kii, fast ska jag vara ärlig under det året hon var här tog nog Kii mer tid än de andra 6 hästarna tillsammans för både mig,min faster och pappa.
Och lilla röd är precis lika bedårande i sättet som hon är att se på<3 Bara hon får tid att vänja sig vid folk. Hon behöver bara ett namn med.
Bild på lilla Röd i våras långt innan hon flyttade hit<3
Så kul med en ny häst i all olycka, bra med nåt ljus i tillvaron. :)
Väldigt söt liten häst också, henne kommer du nog få roligt tillsammans med i framtiden.
Är det något speciellt du tänkt göra med henne?

#10 Tack, ja hon och grabbarna lättar upp livet lite<3
Ja jag hoppas det och som tur är har jag ju världens bästa Tuffis att ha henne som lärling så hon har alla förutsättningar, på det ett toppen temperament<3
Ja det blir väl lite körning och främst trickträning tror jag, kanske sattsar på lite agillity med? vem vet. Hon ska tydligen ha väldigt fin stam så hon går nog ställa med någon gång framöver för skojskull.
Bild från samma tillfälle som ovanstående.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gud vilken sötis hon är :D och Herregud vad charmig hon va när hon va liten med all den pälsen hehe :)
R.I.P Kii <3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 13 Var så lite så<3 Efter regn kommer solsken:) Lilla rödatjejjen är ditt lilla solsken nu får vi säga :)!
Och du kommer nog få jätte kul med denna lilla tösen :) Du måste ju bara uppdatera hur det går och sånt med henne :)!
Little big Red
Red riding hood
Redshine Happiness
Red Robin
Red future
Red Gold
Red Spirit
Red Scrumptious
Rollin' Red
Redy or not here I come (felstavningen medveten)
Red pumpkin
Pumpkin Red
Red-Fuzz
Rising Red
Sunrise Red Harmony
Rightious Red
Red Foxy
Red Foxy Dreamer
Little Red
Little Fox
Little Shy Red
Det var ett par jag kom på på rak arm. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Little Red Horse
Vore ju lite roligt och sött namn. :)
Åh vad roligt att höra från dig Moa!
Det verkar ju som du hittat en ny liten sötnos att pyssla med.
Förstår att du saknar Kii, men jag tror hon har det fint där hon är nu. RIP Kii!!!
#15 En himla massa bra namnförslag!