Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1436 ggr
LinaN
0

Tänkvärt

Säger hästen Nej, så har du antingen ställt fel fråga eller ställt frågan fel.

- Pat Parelli

En häst bryr sig inte om hurmycket du vet förrän han vet hur mycket du bryr dig.
- Pat Parelli

Take the time it takes, so that it takes less time. Ta den tid det tar så tar det mindre tid.

-Pat Parelli

Expect a lot, accept a little, reward often. Förvänta dig mycket, acceptera minsta lilla, belöna ofta.

-Pat Parelli

Release pressure at the slightest try. Släpp trycket vid minsta försök.

-Pat Parelli

Don't be a dope on the end of a rope. Var inte en skitstövel i änden av ett rep.

-Pat Parelli

Slow and right beats fast and wrong. Sakta och riktigt vinner över snabbt och fel.

-Pat Parelli

Horses are natural born skeptics, cowards and panic-aholics, in varying degrees. Hästar är födda som skeptiker, fegisar och panikslagna, i varierande grad.

-Pat Parelli

If you always do what you've always done, then you'll continue to get what you've always got. Om du alltid gör vad du alltid gjort, så kommer du fortsätta få vad du alltid fått.

-Pat Parelli

Play with the horse that shows up. Lek med den häst som dyker upp.

-Pat Parelli

A horse is like a computer, it won't always do what you want, but it will always do what you tell to. En häst är som en dator, den gör inte alltid vad du vill, men den gör alltid som du säger åt den.

-Pat Parelli

Be as light as possible, and as firm as necessary. Var så lätt som möjlig, men så fast som behövs.

-Pat Parelli

Use love, language and leadership in equal doses. Använd kärlek, kommunikation och ledarskap i lika doser.

-Pat Parelli

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

Ridning är livskonst och som levnadskonstnär lever man inte längre, men mer.

-Bent Branderup

LinaN
0

En skicklig tränare får hästen att göra som tränaren vill att den ska göra. En riktigt skicklig tränare får hästen att själv vilja göra det.

-Monty Roberts

Hästar tar mig för den jag är, men bedömer mig utifrån det jag gör.

-Monty Roberts

Handlingar betyder mer än ord. Equus är ett språk som i själva verket består av handlingar och inte ord.

-Monty Roberts

Aldrig någonsin har ett grässtrå sprungit ifrån en häst.

-Monty Roberts

Fånga aldrig hästen. Låt den fånga dig!

-Monty roberts

LinaN
0

Det är lustigt - ju bättre man blir som tränare, desto intelligentare blir ens häst!

-Kelly Marks

Jag ska ge dig mina bästa råd, men det är du som är med hästen. Lyssna på din häst.

-Kelly Marks

Kom ihåg: Vi har våra hästar för nöjes skull - det är ett dyrt sätt att vara olycklig.

-Kelly Marks

3 viktiga kom ihåg:

Uppmaning

Gensvar

Eftergift

-Kelly Marks

Det är mycket viktigt att ni två lär er saker tillsammans med rätt attityd. Undvik att vara bland människor som blandar sig i på ett negativt sätt och som får dig att känna dig pressad. Det viktigaste är att du och hästen har roligt.

-Kelly Marks

Det är så lätt att gå i fällan och ta itu med symptomen istället för de verklliga orsakerna.

-Kelly Marks

LinaN
0

What other people think of me is none of my business.
What I think of me is none of my business.

-Linda Parelli