Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 1033 ggr
LinaN
0

Harry o Johanna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår så hade de en hel del att "bråka" om. Men det var bra för då fick jag se hennes ovanor och hade möjlighet att titta på hur Harry gör när han är irriterad.

Det största missförståndet kom i galoppen som faktiskt filmades. Får se om ni ser vad missförståndet bestod av ^^ För mig är det rätt tydligt iom att jag känner buset ifråga :)

Sen hade hon fått lära sig One Rein stop igår och att göra en pre flight check med böjningar åt höger och vänster. Så det anvädnes väldigt flitigt, hon har förstått principen men nu ska hon bara få ihopa alla delarna av principen också. :)

Hon är ung och vill verkligen lära sig mer om NH och den filosofin. Och hon fick flera Aha-upplevelser under gårdagen. Tyvärr kunde jag inte få med allt på film.

Sen är det första gången som de två är ute på ett "öppet" fält i en av övergångshagarna så det är 5-6 gånger större än paddocken samt att det finns en liten skog i hagen. In i den skogen försvann de ett par gånger. Det bråkades om vilket håll de skulle på, men till sist så gav Johanna upp och sa "jaja, men gå i skogen då" och helt plötsligt så kunde hon bestämma vart Harry skulle gå ^^

Enjoy! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gyllir
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Tit for tat" skulle nog funka bra på den hästen…

Att låta han styra en bit, och sen styra 90 grader åt andra hållet. Låta han styra en bit och svänga 90 grader igen. Så håller man på tills han kommer på att det är lättare att följa dig. Freestyle style förståss :-)

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se