Galopp i jojo-game
Har ni lärt hästarna det?? Lillebror kommer gärna i trav men jag får honom inte att komma i galopp. Nån som har nåt tips??
Kan du inte lära in ett kommando för galopp som är väl befäst inom andra saker, och sedan använder du det.
Jag har fått mycket med mig genom att ha ett röstkommando för galopp, inte använt det i jojo än, men inom mycket annat. Lärde in kommandot framför vagn, och nu kan jag använda det i ridningen och från marken utan att ha tränat på det där.
Är kommandot väl befäst så bör det fungera även i jojo.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
David Lichman rekommenderade att inte lära in röstkommando.. vet inte varför. Jag tror att jag måste få fram en bättre motivation att komma (han är lbi) men det är klart att använda röstkommando kanske gör det hela enklare för honom att förstå. Ska prova!!

Jag gjorde så att jag helt enkelt "drog" henne med mig när jag backade och hon stod en bit bort :) Jag kryper bara ihop lite med kroppen och bjuder in henne samtidigt som jag backar lite "gungande" så att hon förstår att jag vill att hon ska fatta galopp.
#3: Gör röstkommandon att hästen lättarr förstår vad man vill, då ser jag inte varför man inte ska kunna använda det. Är ju bara att använda kroppsspråket samtidigt så kopplar hästen ihop det snabbt med vad den ska göra.
I början behövde jag säga galopp till min häst när jag bad om det från marken, nu behöver jag bara höja min energi och galoppera med kroppen.