Tips på BRA tränare önskas!
Jag är helt ny på detta med NH/frihetsdressyr men tycker att det verkar intressant till skillnad mot för 10-15 år sen då jag tyckte allt sånt här var ren jävla humbug.
Nu har jag sen ett halvår tillbaka iaf tagit upp hästintresset o märker att det är mycket som har ändrat sig i hästvärlden!!
Jag är iaf sugen på att testa på detta men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Har sett eran lista på tränare men jag är lite misstänksam o väldigt försiktig med vem jag anlitar. Då jag som sagt är helt ny inom detta har jag ingen möjlighet att avgöra själv vad som är bra o vad som inte är bra. Skillnad är det ju mot en ridinstruktör där jag på en gång kan säga att det här är inte bra eller det här är jättebra. Så nu vill jag gärna ha referenser till riktigt bra tränare. Max 10 mil från Örebro.
Kan tillägga att jag inte har någon problemhäst utan bara är nyfiken på grunderna.

Karin Pettersson och Erika Furberg är våra två licenserade Parelli instruktörer, garanterat bra. Båda åker runt landet och har lektioner och kurser.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för tipset! Ska genast kollas upp.
Hej! Bra tränare behöver inte ha Parelli-stjärnor.
Se tränarlisitan överst till vänster så hittar du många fler tränare!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo jag vet att det finns en lista över tränare men som jag skrev så har jag ju ingen aning om ifall de är duktiga. Jag ville ju ha referenser ifrån nån som har anlitat en tränare som var riktigt bra.
Ok, men vi kan/får inte rekommendera någon personligen. Det är därför vi har tränarlistan. En del tycker den ena är bra medan andra tycker andra är bättre. Vi kan inte ha sådna personliga åsikter på forumeet om tränare. Ta kontakt med någon via PM i fall du vill ha personliga åsikter.
Parelli-stjärnor ger en viss säkerhet om en viss standard men sedan ska personkemi och träningssätt och stämma överrens med vad du gillar.