Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketternaturligdressyr
Läst 2341 ggr
Elshira
0

Rida western

Jag har mer och mer fått upp ögonen för western. Är inte så intresserad i själva stilen i sig, men tycker hjälperna används på ett mycket bättre vis än i den klassiska engelska dressyren. Det är alltså främst "Western dressage" jag skulle vilja hålla på med (sett så många fina filmer).

Men vart börjar man får att få tag på westernfolk. Finns någon förteckning med samtliga/många westernföreningar runtom i landet, eller är det bara att leta på nätet och försöka ha tur?

Jag bor i.af strax norr om Uppsala, så någonstans runtom där vore utgångspunkten för mig.

Hakuna matata!

LinaN
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

en snabb googling så hittade jag följande westernridskola 

som annons på blocket. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zaphix
0

Googla lite, finns en westernridningsförening hos oss som är aktiv och tar hit tränare och sånt. Varit med och tränat med dom, men tränarens filosofi överrensstämde inte med min så la ned projektet.

Föreningen hos oss heter WINN, de tillhör WRSA. Finns andra underföreningar på olika platser som tillhör den organisationen, så kika på hemsidan och se om det finns hos dig. Isf är dte ju bara att kontakta dom och höra os de organiserar träningar, clinics eller har tips på tränare iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Hittade en klubb utanför Uppsala, de verkar anordna två clinics inom den närmsta tiden. Kika här.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg