Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketter: evenemangclinics
Läst 1201 ggr
Gyllir
0

Parelli Celebration UK 2011

Nu är jag hemkommen från en mycket inspirerande helg i England på årets Parelli Celebration. Jag valde att vara voluntär och inte bara åskådare. Flög dit redan förra veckan på onsdag och kom hem i måndags. Torsdagen spenderades i Birmingham för lite shopping och på fredag började vi jobba. Vi voluntärer hade ansvar för försäljningen av Parelli sakerna. Jag valde att vara vid "inventory", alltså i lagret och fylla på med nya varor hela tiden.Fredagen spenderades mest med att lära känna varandra och göra i ordning i mäss-salen.

På lördag morgon började vi 6.15, lite tidigt… Gjorde i ordning det sista innan dörrarna öppnades. Det var hur mycket folk som helst! Det fanns ca 15 kassor och ändå blev köerna snabbt långa. När showen började stängdes försäljningen, så då kunde vi alla gå och titta.

Helgen handlade framförallt om deras nya produkt: Humanality. Horsenality har funnits ett par år och nu har de kommit med en humanality och en matchning av dessa två för att kunna få så exakt hjälp som möjligt för just dig och din häst. Vi voluntärer fick en Horsenality+Humanality= Match-report, spännande!

Pat och Linda visade upp olika hästar oh gav lektioner på en mycket hög nivå (Level 5+). Magic var med också en sista gång innan hon ska pensioneras och få föl resten av livet. Hon är 20 år i år.På söndagen var även parelli-instruktörerna Silke och Mickey med i showen. (det är silke som sitter i rullstol och mickey som står på ett sto och en hingst…) Otroligt inspirerande!

Pat pratade mycket om att han vill att vi ska hjälpas åt att förändra världen för hästar och människor. Han promotar handikapridning, barn och rescue horses. Att vi ska hålla ihop och stötta varandra. Och inte så att små barn börjar hata sina ponnys och andra barn som tävlar, för att de älskar att vinna…

I slutet fick alla vi som jobbade vara med i showen och skaka hand med och krama Pat och Linda.

Det var en fantastisk helg och jag är jätteglad att jag åkte!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

[Medelone]
0

Wow! Vad avundsjuk man blir :)

Finns det någonstans där man kan lära sig mer om humanality? Eller är det för tidigt än?

LinaN
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

gudars vad skoj! ;D

här kan man snacka om att kombinera nytta med nöje! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gyllir
0

http://shop.parellinaturalhorsetraining.com/product.jsf?productId=1150

Har inte hittat ngt om just Humanality än (förutom lite om produkten jag länkar till), men det lär väl komma, framförallt på Savvyclubben antar jag.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

EwaAngantyr
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul upplevelse!!! men de sa på förra Savvy conferencen att Magic var utomlands för sista gången…  Hon förtjänar väl bättre än att åka jorden runt nu…