Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2729 ggr
velepa1986
8

Bygga bro?

Jag ska bygga en bro, så jag behöver lite tips och förslag på hur jag ska bygga för att få den så bra som möjligt. Gärna bilder och beskrivningar Flört

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

Zaphix
0

I en paddock jag använde mycket tidigare fanns en piedistal att träna med hästarna på. De hade bara tagit en vanlig SJ-pall som de häftat fast en plastbit över, vet inte riktigt varför dock, kanske för att inte väta ska komma upp underifrån, hållfastheten?

Ovanpå plasten hade de skruvat fast en rejäl plywoodskiva.

Hållt bra i två år trots att den är välanvänd även på vintern med broddar på hästarna.

Av den bör du kunna bygga vidare som en bro, kanske kapa av en SJ-pall och använda den som upp- och nedgång på båda sidorna, men plywood över då såklart. Avancera med räcken vore ju kul. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gör bron i moduler är mitt tips, så en bro är 3 delar som man kan bygga ihopa litet hur som haver.

Här en bild som jag norpat från nätet, tyvärr har jg inte kvar adressen till vart, men de har gjort ett "nätvärk" av 2"x2" stolp för att bära konstruktionen och sen ska det ju på ett lock där också.

Men det ger en idé om hur det kan se ut inuti utan att det ska bli för klent och för tungt att flytta på.

Jag har planer på att börja göra en artikelserie med olika hinder och leksaker, men det krävs också att min sambo och en kompis är med och hjälper mig att bygga eftersom jag inte är så händig som jag skulle vilja vara, så det blir nog först till sommaren när det gäller mer avancerade byggnationer. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

velepa1986
0

Tack för tips! :D

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

abbe75
0

#2 Det ser jag ifram i mot, alltd bra med lite tips om hur manska göra de olika hindren mm.